Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Boracay top 5 i världen
-
Brange, kul att ni också ska till Boracay! Vi flyger från Sverige den 13e och åker direkt till Boracay men vet inte hur länge vi stannar än. Vi är 9 pers och jag är den enda kitesurfaren men de flesta andra verkade sugna på att lära sig där nere. Jag hoppas iaf på så mycket kite som möjligt. Vilka storlekar tar ni med er? Funderar på om det räcker med en 11a. känns onödigt att släpa med en 7a också om det blåser 12-18kn..
WakeNils, vilka fler öar var du på? kan du rekommendera någon? Vi ska vidare till Palawan någon gång under resan. Var du åt det hållet och kiteade också eller?
Nick, hur långt in i april är ni kvar?
-
Vi är kvar på Filippinerna till den 17/4. Är sugna på att ta en sväng till någon annan ö oxå, men har inte bestämt något än. Tittar på Siargao, men det är lite meckigt att ta sig dit. Funderar oxå på Cuyo…men det slutar väl som det brukar, när man väl hamnat på nåt ställe man gillar så blir det vääääldigt jobbigt att ta sig därifrån, så vi blir väl kvar på Boracay… :tongue:
Vi har 7, 9, 12 och 13.5 med oss. -
cedric;647089 wrote:Brange, kul att ni också ska till Boracay! Vi flyger från Sverige den 13e och åker direkt till Boracay men vet inte hur länge vi stannar än. Vi är 9 pers och jag är den enda kitesurfaren men de flesta andra verkade sugna på att lära sig där nere. Jag hoppas iaf på så mycket kite som möjligt. Vilka storlekar tar ni med er? Funderar på om det räcker med en 11a. känns onödigt att släpa med en 7a också om det blåser 12-18kn..
Vi tar med oss varsin 10a. Det är det vi har:) Blåset det för mycket/lite får man ligga på stranden eller gå å dricka öl helt enkelt:) Inte fel det heller.
-
Det är det verkligen inget fel med heller, nej 🙂 Ouufff vad jag längtar nu då! Vi får höras på mail eller ngt när det börjar närma sig så kanske vi kan ta några bärs tillsammans efter/istället för surf!
Har ni hittat något bra boende och bokat det än? Jag har varit lite lat men borde nog fixa det snart. Har bara kikat lite på KiteResort Boracay som verkar ok och ganska billigt.
-
cedric;647719 wrote:Har ni hittat något bra boende och bokat det än? Jag har varit lite lat men borde nog fixa det snart. Har bara kikat lite på KiteResort Boracay som verkar ok och ganska billigt.
Ang KiteResort eller Wind Pia som oxå heter så bodde Olof där i några nätter i ett singel fan room och han bytte, tror att det va för att det va lite sunkigt men jag är inte helt säker. Vill du bo på beachen så skulle jag föreslå Nio Ohana eller Levantin när du vill ha AC, annars surfers home när fläkt duger.
Inte bo på beachen så är det Bageriet eller Zalazar som diggas mest av dom som är här. -
cedric;647719 wrote:Det är det verkligen inget fel med heller, nej 🙂 Ouufff vad jag längtar nu då! Vi får höras på mail eller ngt när det börjar närma sig så kanske vi kan ta några bärs tillsammans efter/istället för surf!
Har ni hittat något bra boende och bokat det än? Jag har varit lite lat men borde nog fixa det snart. Har bara kikat lite på KiteResort Boracay som verkar ok och ganska billigt.
Ja, vi får ta några öl tillsammans!
Har inte bokat något ännu. Vi funderar på om vi ska boka eller ta det när vi kommer ner:)
Har också tittat på KiteResort, 3 pers i deras delux rum. Det ser helt ok ut tycker jag. Och relativt billigt (122:-/natt per person om man stannar länge).Atte, har du koll på hur deras Deluxe rum är? Och deras frukost som ingår? Antar att frukosten inte är mycket att hurra för..
-
brange;648208 wrote:Ja, vi får ta några öl tillsammans!
Har inte bokat något ännu. Vi funderar på om vi ska boka eller ta det när vi kommer ner:)
Har också tittat på KiteResort, 3 pers i deras delux rum. Det ser helt ok ut tycker jag. Och relativt billigt (122:-/natt per person om man stannar länge).Atte, har du koll på hur deras Deluxe rum är? Och deras frukost som ingår? Antar att frukosten inte är mycket att hurra för..
Sorry dude har inte koll på deras deluxrum men tror att frullen är helt ok. annars så har det ju blivit jävligt populärt bland svenskarna att äta frukost på surfers home, deras havregrynsgröt med mango, banan och ananas är inte att leka med.
-
Sitter på Dohas flygplats nu och väntar på flyg till Manila. Boracay på fredag. Någon som är där nu?
-
brange;651651 wrote:Sitter på Dohas flygplats nu och väntar på flyg till Manila. Boracay på fredag. Någon som är där nu?
Vi är väll 4 nu som jag känner till men jag har för mig att det ska rammla ner ett gäng på 3st snart. Sedan kryllar det av svenskar på White beach har jag hört;)
meddela var du hänger så möts vi upp, för tillfället så hänger jag på Surfers home rätt mycket.
-
9 svenskar till anländer nästa fredag 🙂 hur är vinden där nere nu Atte? värt att ta med sjuan eller räcker elvan?
-
cedric;651705 wrote:9 svenskar till anländer nästa fredag 🙂 hur är vinden där nere nu Atte? värt att ta med sjuan eller räcker elvan?
som det ser ut nu kan du lämna 7an hemma, i slutet på förra året va det inte mycket stark vind i slutet på säsongen. MEN eftersom jag nu lovar det så lär det bli Tyfonvarning varje dag ni är här:confused2:
om Ni ska en sväng till cuyo där det fortfarande är 20-22kts rätt ofta kan man ju kanske behöva en 9a? men 7a borde man kunna slippa.
Jag har en kite (bandit dos 12a) och en bräda Crazy fly Raptor pro 132 X 41 som vill till Sverige för försäljning om det är någon som kan tänka sig att köra med brädan och kiten här och skita i att ta med sig egen bräda och 12a mot att ta hem prylarna så skulle Freddan som äger skiten vara tacksam. är det någon av er som är sugen på den dealen? annars skickar jag grejorna den 12e med en snubbe men får då pröjsa ca 1000kr för att få hem skiten.
hör av er innan den 12e om det låter intressant. -
Av oss 9 är det bara jag som kitear och jag vill gärna köra med mina egna grejer..Önskar att jag kunde hjälpa till men vi åker dessutom inte hem föränn 3 veckor senare så freddan skulle få vänta ett tag. Kan ta med något från Sverige istället om något önskas? 🙂
Nu hoppas jag att du inte jinxat fram tyfonvarningen och tar bara med 11an iaf!
-
Tjenare!
jag håller på att planera in en långresa ner och kita i filipinerna i vinter, blev riktigt pepp och sugen på boracay när jag läste den här tråden. det verkar Grymt! jag delar gärna boende med någon/några så om det är någon som är sugen på att dela så är det bara att höra av sig till mig!
jag funderar på att köpa en bräda när jag kommer ner dit, är det stort utbud på alla kiteprylar eller?
mimmi -
misscarlsson;668522 wrote:Tjenare!
jag håller på att planera in en långresa ner och kita i filipinerna i vinter, blev riktigt pepp och sugen på boracay när jag läste den här tråden. det verkar Grymt! jag delar gärna boende med någon/några så om det är någon som är sugen på att dela så är det bara att höra av sig till mig!
jag funderar på att köpa en bräda när jag kommer ner dit, är det stort utbud på alla kiteprylar eller?
mimmiDet finns ju ett 10-15 tal kitecenter och dom flesta säljer brädor, Men stort utbud är väll synd att påstå att dom har. Jag har en rätt fräsch skywalker bräda som kan passa dig, lite liten för mig som du kan få för typ 1500kr, du kan ju alltid testa den några dagar för att se vad du tycker.
Ang boende så kan säkert Leonard philblad tänka sig att dela boende 😉
6e jan drar vi ett gäng upp till http://www.kingfisherbeach.com en vecka för att sedan dra vidare längst kusten ytterligare en vecka, räknar med att vara tillbaka på Boracay den 23 jan tidigast lite beroende på hur episkt det är.
När kommer du?
-
misscarlsson;668522 wrote:Tjenare!
mimmiHej hej,
Jag funderar på att sticka till Boracay i början av 2012 och delar gärna boende med någon/några :). Jag kommer troligen att åka i början av februari och stanna i 2-3 månader. Har inte riktigt bestämt mig ännu men lutar åt det just nu iaf…
När tänkte du åka?
Logga in för att svara.