• Börja Kita

Publicerad av jakobb på 17 januari, 2009 vid 17:33

Hoj! Jag har planerat att börja kita lite nu till sommaren när det inte blåser tillräckligt för vindsurfing. Har en kite på 16 m2, och jag undrar vad som är den lägsta vindhastigheten man kan köra med den storleken i, respektive den högsta? Sen undrar jag om det är någon skillnad på en vindsurfing-midjesele och en kitesele.
    Tack på förhand /Jakob

skotten svarade 16 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • debkausf

Medlem
    17 januari, 2009 vid 17:48

@jakobb 526057 wrote:

Hoj! Jag har planerat att börja kita lite nu till sommaren när det inte blåser tillräckligt för vindsurfing. Har en kite på 16 m2, och jag undrar vad som är den lägsta vindhastigheten man kan köra med den storleken i, respektive den högsta? Sen undrar jag om det är någon skillnad på en vindsurfing-midjesele och en kitesele.
    Tack på förhand /Jakob

Gå en kurs så får du svar på dessa frågor och många fler som kommer visa sig livsviktiga för både dig själv o din omgivning, eller ta ta i någon polare som kitear o kan lära dig. Ha de skoj på drickat!:smile:

• jakobb

Medlem
    17 januari, 2009 vid 19:14

wow jag borde fan bli idiotförklarad.. finns ju ett helt forum med kiting for dummies >.>

• skotten

Medlem
    17 januari, 2009 vid 22:47

hi jakob, call me and I will help you with any questions.

07 3 512 0952

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.