Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Börja med bindningar?

• Börja med bindningar?

Publicerad av hakanh på 28 juni, 2010 vid 06:39

Hej allihopa!

Efter att ha bott i Norge i ett år och vatt mer eller mindre strandad så har jag äntligen fått göttejobb hemma i Skåne och är på väg hem.

Tänkte sätta hårdfokus på kitandet igen (har haft sjuk abstinens) och ska köra 2,5 veckors hårdträning i brasilien i slutet på Juli. I samband med detta ska jag kitta upp mig lite med ny bräda och lite annat smått och gott. Har köpt en LF Influence 2010 138 med comp straps men funderar nu om jag även ska komplettera med bindningar?

Jag har kört i två år nu ( dock väldigt sparsamt det senaste året) och har väl kommit så långt att jag sätter back och frontrolls och har börjat öva på lite unhooked raleys. Nu e min fråga om ni tycker att jag har kommit tillräckligt långt i åkningen för att få benefit av att börja med bindningar eller e det bättre att köra ett tag till på enbart straps?

Tacksam för tips

/Håkan

hakanh svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mjersen

Medlem
    28 juni, 2010 vid 07:50

har du en influence bräda så e det nästan skam att inte ha boots på den! =)
    feta på ett par synergy om du vill ha mjuka boots som lätt går att komma i och ur, eller ett par u2or om du vill ha styvare.!
    bör inte vara några probs för dig att kasta på boots nu.

• trumpeten

Medlem
    28 juni, 2010 vid 07:57

Var berrad pa att det kommer ta dig 7 sessions eller mer att kanna dig bekvam i dom.
    OCH du kommer ha dagar da du inte fattar varfor du nansin kopte stora tunga pjaxor
    Men sa kommer det ocksa dagar da allting ar sa himla perfekt

• hakanh

Medlem
    28 juni, 2010 vid 08:47

Tack för svaren!

Det får bli ett par boots, nån gång måste man börja och varför inte nu.. Utopin hade vatt att ha en bräda till bindningar och en till stroppar men man får kompromissa litta.

Jag tror att mjuka bindningar blir bra till mig så sneglar helt klart på ett par synergy och då kommer nästa fråga.
    Closed eller open toe?

Fördelarna med open toe borde ju förutom priset vara vikten men sen tappar man kanske lite direkthet eller?. En till nackdel med open toe är borde va att det blir problem att använda dom på vintern.

Har någon något mer tillföra så tar jag gärna emot tips.

• hakanh

Medlem
    28 juni, 2010 vid 13:21

Jaja då blev det beställt synergy med open toe. Så nu e det bara att vänta på att uppsägningstiden ska gå ut här i Norge och sen kan man komma hem och börja lära sig att köra wakestajl på riktigt!

• mjersen

Medlem
    28 juni, 2010 vid 19:48

gott!! snart kommer det finnas en 18m låg flytslider i habo trakten med!

• pjoter

Medlem
    29 juni, 2010 vid 11:51

bra gubbar. ut med slidern nu för bövelen!

• hakanh

Medlem
    29 juni, 2010 vid 12:13

Ja det låter najs! Längtar hem nåt grymt nu!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Börja med bindningar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.