Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing börja tricksa

Taggad: ,

• börja tricksa

Publicerad av anonym-anvandare på 24 maj, 2004 vid 15:43

Hejsan!
    jag är 17 år och har windsurfat i 2 år nu och är nu sugen på att börja sätta tricks…jag har en F2 xantos 285 och ett freeride segel 6,0m2..vad är de man ska tänka på när de gäller säkerhet?..är hjälm ett måste?..hur mycket stryk tål prylarna?..måste jag investera i nya saker för att tex sätta en front loop i framtiden grin.gif?…

jag är väldigt tacksam för svar och allmänna saker man ska tänka på när man börjar tricksa.

MVH Micke

lars_k svarade 20 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • lars_k

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:45

När du övar trick är det inte helt otroligt att du tjongar masten eller bommen i brädan. Använd bom/mast-vaddering etc för att slippa onödiga dyra lagningar. Jag brukar dessutom tejpa fast en bit neopren eller liknande längst fram på nosen på brädan som kan ta smällen från masten.
    Hjälm är förstås oxå bra. Särskilt om du ska träna loopar. Är ju risk att du slår huvet i grejjerna och dessutom finns det risk att spräcka trumhinnan när du slår i vattnet med skallen. En hjälm som täcker öronen är bra. Tex Gath, som jag har. Men den är ju rätt dyr iofs. Men lätt och smidig.
    Lycka till. =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing börja tricksa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.