Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Börjar bli kallt, vad fan är höstvindarna?
-
Börjar bli kallt, vad fan är höstvindarna?
Publicerad av stenevinge på 11 oktober, 2012 vid 05:49På tisdag nästa vecka skall det börja fläkta lite.
Det är fan på tiden, börjar känna mig uttråkad och måste få lite tid på vattnet!
I nästa vecka skall det komma in lite vind sägs det men då från O-so och vart i Stockholm drar man då?
Tänker ta ledigt hela dagen å bara idiotsurfa bara för!Men vart????
Christianherr-pelegrin svarade 12 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Skanssundet fungerar på O-SO.
-
Stenevinge;700812 wrote:På tisdag nästa vecka skall det börja fläkta lite.
Det är fan på tiden, börjar känna mig uttråkad och måste få lite tid på vattnet!
I nästa vecka skall det komma in lite vind sägs det men då från O-so och vart i Stockholm drar man då?
Tänker ta ledigt hela dagen å bara idiotsurfa bara för!Men vart????
ChristianJag tänkte sticka på en långlunch till typ fågeludde eller näsby park. Förmodligen näsby park. Hojta gärna till vart du åker 0738220797.
-
Börjar bli trött på prognoserna upp i Sthlm, WindGuru har “lovat” bra vind alltid 3-5 dagar fram i tiden. Det slutar dock alltid med att prognosen skjuts längre fram eller försvinner helt….
Får väl hoppas att det håller i sig denna gång…
Om det blir NO på måndag kan ju Gålö funka fint, eller Täby på tisdag. Håller tummarna iaf.
-
Flytta till Skåne här blåser det hela tiden, söndag, måndag, tisdag fult jävla drag…..your dream is my reality
-
jag meddelar vart jag drar , jobbigt att vara ensam nu när det är kallt!!!
-
Gordon Gekko;700880 wrote:Flytta till Skåne här blåser det hela tiden, söndag, måndag, tisdag fult jävla drag…..your dream is my reality
Det jobbiga med det är ju då att allt är det samma, vi här uppe få det där lilla pirret fortfarande när det ger surf!
man liksom parkerar bilden , springer ner till vattnet för att kolla, där ser man alla som lyckligt surfar, då kommer pirret och man studsar som ett barn tillbax och fort riggar för att inte missa vinden:-) -
Gordon Gekko;700880 wrote:Flytta till Skåne här blåser det hela tiden, söndag, måndag, tisdag fult jävla drag…..your dream is my reality
Ja det har varit mycket nu, hoppas det lugnar sig snart 😉
-
oscarlj;700870 wrote:Börjar bli trött på prognoserna upp i Sthlm, WindGuru har “lovat” bra vind alltid 3-5 dagar fram i tiden. Det slutar dock alltid med att prognosen skjuts längre fram eller försvinner helt….
Får väl hoppas att det håller i sig denna gång…
Om det blir NO på måndag kan ju Gålö funka fint, eller Täby på tisdag. Håller tummarna iaf.
Igår lovade dom att det skull börja blåsa redan på söndagen (när man är ledig…), men nu har dom tagit bort den vinden. Typiskt!
-
ONSDAG – För Er runt Stockholm som har möjlighet och ta eftermiddagen ledigt kan meddelas att det verkar ok i södra skärgården. Runt 10 i yttre och ned till runt 6 i inre. Det kan kanske vara värt ett par repor i planing innan riktiga kylan kommer.
Logga in för att svara.