Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bornholm-uthyrning

• stewen

Medlem
    3 juli, 2004 vid 14:09

Det skulle jag också vilja veta… platsen borde juh vara bra rent vindmässigt

• piotr

Medlem
    3 juli, 2004 vid 16:57

Det var en artikel i tyska Surf för ett tag sedan om Bornholm, kontentan där var, då de seglade på våren, att det var jäkligt kallt i vattnet men bra segling. Det är väl svårt att få upp någon värme i vattnet på en rund liten ö där vattnet är så djupt och strömmande runtomkring.. Du kan väl försöka läsa på danska surfsidor om du vill hitta info annars.
    Peder

• mag

Medlem
    5 juli, 2004 vid 08:43

Jag har för mig att det finns en surfskola på ostkusten ovanför Dueodde (grymmast vackra stranden!). Jag såg en broschyr när vi var där förra sommaren. Fast jag misstänker att det är nybörjarprylar. För övrigt går det att segla i alla vindriktingar. Vattnet är inte varmast, ofta inte över 18grader men det finns förstås undantag. Men man har ju våtdräkt ändå. Men en supernice ö att ha semester på. Hyfsade vågor i många riktingar och sidvind.

Ha det gött!
    Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juli, 2004 vid 08:49

Tack för hjälpen, om jag hittar nåt bra ställe så rapporterar jag…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juli, 2004 vid 12:08

Jag är på Bornholm varje sommar och kan bara hålla med om att det är en underbar ö. På Balka strand, strax söder om Nexö finns uthyrning och skola. Bara nybörjargrejor. Lätt surf på Balka vid syd till ost. När det blåser från väst (bästa vindriktningen) så åker man till Udegårdsvej, strax väster om Dueodde. Kanonställe med bra parkering, riggytor och fin sandstrand. Jag surfade vid 5-6 tillfällen under två vecckor i juli, förra året och då körde jag 5,0 två dagar med vågbräda. Skall dit i augusti i år.

Micke

• vinta_kestrel

Medlem
    5 juli, 2004 vid 12:59

Mmm, det er najs att vakna upp på Udegårdsvei, se träden vaja och havet skumma. Cykla till närmsta bageri och köpa ett bröd modell tyngre, lite youghurt och sen bara njuta av utsikten. Klockan 08.00 är man ute på vattnet, nöjd och belåten.

Har många trevliga minnen från Udegårdsvei…

• toka

Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:29

Hur tar man sig smidigast dit och vad kostar det? Hur bor ni? Kan man ta med sig bilen och sova i varsomhelst eller är det campingplatser som gäller?

De flesta fick väl åka dit i mellanstadiet på klassresa, men vi var för fattiga (eller för lata med att sälja kakor och strumpor). Tänkte man kanske skulle ta igen orättvisorna 15 år senare?!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juli, 2004 vid 06:46

Enklaste sättet att ta sig dit är snabbfärja från Ystad, 1 timme och 15 minuter. Om man hyr en stuga så brukar oftast färjebiljett för 1 personbil och 4 personer vara inkluderad i priset. Kolla in http://www.bornholm-online.com för katalog över stugor.

M v h Micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bornholm-uthyrning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.