Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Borttagbara säten

• Borttagbara säten

Publicerad av southe på 17 maj, 2006 vid 07:02

Är i köptagen av en surfvan och funderingarna med eller utan baksäte. Om det blir med, är det flyttbart sådant som gäller.

Är det någon som har baksäte som de väljer att ta ut och in ur bussen efter vinden? Hur ofta använder ni då faktiskt alla säten för transport av folk?

adde svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • alexullared

Medlem
    17 maj, 2006 vid 08:04

Jag brukar ta ut in sätena en hel del i min T4.. Får ju rycka ut som fylletaxi ibland.. Den främre soffan sitter med snabbfästen då den är bara att lyfta in och ut.. Den bakre skuvas med 4 skruvar i golvet så det tar inte så lång tid det heller.. rätt smidigt tycker jag.. men nu blir det mest att man sätter in den främre soffan ibland och har kvar inredningen där bak för det är lite bök o pilla ut den..

• mr_johan

Medlem
    17 maj, 2006 vid 17:41

på t3 så är det ganska simpelt att ta ut det främre sätet. två spruvar tror jag sen sitter soffan på en skena. men soffan är otymplig och tung.. krävs nästan 2 man för att demontera. bakre sätet tar man helst inte ut och in från bussen bara sådär, massa skruvar och skit men man kan fälla det mycket och enkelt

• southe

Medlem
    19 maj, 2006 vid 06:17

Tack för svaren! Verkar som det blir en utan säten.. Ska ju trots allt användas främst som surftransport och övernattning. Extra fönster innebär antagligen också mer isoleringsbehov om bilen inreds. Vid inredningen kan också någon sorts sittplatser ordnas bak.

/nina

• adde

Medlem
    19 maj, 2006 vid 06:30

Fönster kan dock vara trevligt om man skall bo i bussen…

• southe

Medlem
    19 maj, 2006 vid 07:00

.. i och för sig.. men fönster fram samt halva sidan och bakfönster känns som det räcker. Mest att undvika fönster runt hela bilen. Lite privatliv och värme kalla novembernätter hade varit najs.
    /nina

• adde

Medlem
    19 maj, 2006 vid 07:18

Okej, jag fattade det som att det var helskåp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Borttagbara säten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.