Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bosse och 11.0

• Bosse och 11.0

Publicerad av getwet på 17 september, 2002 vid 20:52

Hallå där Bosse!!!!

Läste på Formula sidan att du kört en 11.0 på 125liters, väldigt nyfiken på om det möjligtvis är på MTX125 du prövat den? Ryktesvis så har du en sådan……..

getwet svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 07:20

Hej getwet69 Jag har kopierat hit (nedan) mitt inlägg som finns under ditt inlägg ”Mitt andra hem” Surfbussen. Ni diskuterade ju RS11 så jag kunde inte låt bli. Surfade på MTX:n i två timmar (i sträck) med RS11:an och min idiot gick sen och styrketränade. Radhusvrak med tonårsdöttrar ska inte ägna sig åt sånt här. Har således varit utslagen totalt i 4 dagar, ser ut som Ipren-mannen vid det här laget. Men åter till surfet. Det här är varken wacko eller macho det är helt enkelt en sensation. Det sanslösa mastfotstrycket på den något mindre brädan slachar vågor känsla typ puckel i Verbier i April. Och det är festligt att switcha riggen mellan Formulan och MTX:n. Men återigen jag är en usel fritidssurfare som dock hålllit på sen 79 fast å andra sidan i min ålder så struntar man fullkomligt i vad som är ”rätt eller fel” skön känsla faktiskt därav RS11 och MTX125l vilket helt oväntandes blev en succe. (Återkommer om Nite_Lite_Surf så fort vi har det tre sista bilderna.)
    Hälsningar
    Bosse

____ _från ”Mitt andra hem”____________ Det känns iof rätt konstigt att stå med ena foten framme vid masten och den andra på en av fotstropparna vid upphal men bara man vant sig så funkar det utmärkt. Det är också förvånansvärt stabilt väl uppe. MEN det man inte får göra är att belasta hälar eller tår i inledningskedet för då VIPS så ställer sig brädan på högkant i längsaxeln. Min tanke var ju att slippa Ubaldi-Formulans usla friktion vid planingströskeln och snabbt komma iväg. Men med den riggen så går brädan djup så det blev + – ”0” DÄREMOT Det brutala mastfotstrycket gör att brädan fullkomligt slashar vågor (+92kg) på ett sätt som jag aldrig upplevt förut. Vidare är det en enorm känsla att surfa med det draget på en bräda som liksom skär i vattnet i jämförlse med en Formula. Har f.n muskelsträckning under bägge armar och helt väck sen 3 dagar (känns som influensa) men snart är det dags att testa vidare. Ska få häst-laser på freda. Mitt personliga speedrekord i grov chop lär ryka, det här är en lika stor sensation som när man första gången ställde sig på en Forumla för några år sen. Nästa gång du besöker en järnvägsstation ta med en sele och kroka i ett X2000 som ska dra iväg det är ungefär den känslan. /Kräldjuret Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 07:42

Låna låna låna ??

Min eget ihopsnickrade teori är att bredden är det viktiga och när vi var i Bahia Feliz så tog kurspolaren en liten bräda.Sjönk en halvmeter under ytan och drog segel (5,7) utan problem.
    Själv fortsätter jag mitt sökande på Mysingens grumliga vatten.I Lördags med långbrädan och 5,5 i full planing.Mysigt att äntligen kunna hänga i kroken utan att hjärtat totalt går i spinn.

Ha det

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 08:12

Visst kan du låna, men notera det är ingen snäll kombination mot kroppen

• getwet

Medlem
    18 september, 2002 vid 09:28

Det där måste man ju pröva, ska hämta en ny MTX125 idag eller i morgon, och RS1 11.0 ligger här hemma…..har aldrig ens funderat på om det skulle fungera!!!! Men men…MTX lär man väl inte få se så mycket av eftersom den äldsta grabben nu planar för fullt och fått blodat tand. Får smyga ut tidigt på morgnarna med grejerna under armen…!
    Väntar idogt på bilderna, är det ett UFO eller?

Just det Bosse…minns att du skrivit tidigare om GPS, vad rek. du för modell…min tålde inte kastfall så ny är på inköpslistan! Dina erfarenheter på området?

• teabag

Medlem
    18 september, 2002 vid 09:53

Precis installerat ADSL här på jobbet så nu lär man väl aldrig arbeta något under arbetstid heller.Fri tid har man ju för övrigt inte under fritiden heller.
    Starboard Hypersonic hette brädan som jag kollade igår.
    I mitt eviga letande efter lättare planing

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 10:12

Hej Jag kör med Etrex och 12XL Garmin. Etrex har jag bytt en gång misstänker att batteriluckan inte är helt tät alt. så pallar den inte den megavärme som vi hade in sommras +fukt. Men bägge har uselt små siffror. Ligger på första plats för den nya Suunto GPS klockan men den är försenad. Skulle kommit i aug. Förhoppningsvis knäcker den allt annat för windsurfing om dom nu får fart på den. Har en Speedmate Surf som också bör testas snarast. Åker ner till S:t Anna för några sista natt-bilder om några veckor. Där får man vara helt ifred vilket är nödvändigt. Man måste vara helt anonym i kopplingen till Nite_Lite_Surf projektet, annars pajjar firman garanterat. Igår ringde en trevlig person från Asien och jag blev överlycklig för jag trodde det var en kund. ”Mr ……. and what about the idea of windsurfing with lamps, does it work???” Man blir aldrig klok på livet. /Bosse

• getwet

Medlem
    18 september, 2002 vid 11:15

Har sneglat just på Etrex:en men även på Casios GPS klocka, tycks vara ett alternativ, lätt att använda och placeringen är ju outstanding! Men priset dubbelt upp…
    Förövrigt kommer väl hösten tillbringas i speedrännan med diverse materialtest och en del röd dricka med tillhörande Janis Joplin, även en och annan Jimi H lär väl smekas in i cd hålet……bussen ska användas flitigt för alla ändamål!!!!!
    Har införskaffat batteriladdare för ficklampa STOR, går att montera i masttopp med silvertape…..får man hänga på?

• getwet

Medlem
    18 september, 2002 vid 11:22

Bredband här vilket gör att fri-tid ej längre räcker…..till vissa familjemedlemmars stora irritation…kvinnlig modell.
    Starboard HS kan bli en riktig rysare, snabb som bredband? Eller åtminstone bred som bredband…Smoke on the water, eller var det Lazy? Mest lazy här!

• teabag

Medlem
    18 september, 2002 vid 11:32

Vårens äventyr har varit allt annat än snälla mot kroppen.
    Sommarens segling gjorde gott och nu bara fettar man på sig.
    Riddarfjärdskoll idag när flaggorna står som gloögon.Svagt ja rent ut sagt dåligt med vind kvar vid Nordlig vind.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 12:06

Javisst får du hänga på. Du kan låna min Extrec om du vill det är bara att svänga förbi. Har precis fått totalt surf.förbud av familjen (ALDRIG MER!!!) så den behövs inte på en eller annan vecka. Hamnen i Björkvik är helt suverän för tester. Men först måste artikeln in med tre bilder. Har satsat en hel del på det. Det är liksom en milstolpe i detta projekt. Ha det Bosse

• getwet

Medlem
    18 september, 2002 vid 12:11

Maila ditt telnr till mikael.selington@bredband.net
    så hörs vi…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bosse och 11.0

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.