Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Böter för fortkörning!
-
Böter för fortkörning!
Publicerad av anonym-anvandare på 23 april, 2004 vid 06:35Detta kan bara hända i USA
http://forums.gaastra.com/bepartofit/ubb/Forum1/HTML/004305.html
/ Joacim
ian svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
”Detta kan bara hända i USA”
Detta skulle aldrig ha hänt i något annat land än i USA, men… varför händer alltid allt sådant i USA?
ja säger bara blää på USA… Fast… egentligen.. måste vi vindsurfare följa hastighetsgränser? jag menar… vi åker ju inte direkt i hamnen å surfar? jag orkar inte med usa å alla dessa skumme regler etc.
-
om du skulle läst på dig vidare så är just detta förbud till eftersom valar skadas/valar kan skada människor i området.
men tycker du att det är fel att kustbevakningen skyddar djuren så gör det.
-
Tycker ni att det är lika knäppt att cyklister måste hålla hastighetsbegränsningar? Om du inte skall överskrida 30 nedför backarna mellan husen i Trosa måste du allt bromsa!
Hur lång bromssträcka har en cyklist i den farten?
Per-Arne -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst23 april, 2004 vid 17:31Känner en surfer som fått böter när han vindsurfade här on the westcoast
-
jag har nog aldrig sett en levande val ”live”, såg dock en eller två döda inbogserade vitvalar nånstans när jag var liten.
I vilket fall så förstår jag inte vad det har med valsäkerheten på hawaii att göra.
Tror inte att en formulafena á jättelång känns så skönt i ryggen även om man är val/valunge och inte heller tror jag att det är en rolig upplevelse att köra full fart in i en val för att ta tvärstopp och ligga där o guppa.
-
Ni läste tydligen inte hela storyn: Det var ett aprilskämt! Storyn lades visserligen ut i mars, men de som stod bakom den höll masken tills det var april. Men jag håller med om att det var kul att se vilken diskussion och synpunkter storyn gav upphov till (detsamma kan sägas om inläggen här på konfen!)!
-
det var inte alls nåt aprilskämt, valar finns på riktigt
vem lurade i dig att det var ett aprilskämt?
Logga in för att svara.