Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bottenlatta till RS6 5.8

• Bottenlatta till RS6 5.8

Publicerad av glader på 3 maj, 2009 vid 12:13

När jag var ute senast knäckte jag bottenlattan i mitt favoritsegel. När jag idag skulle ta fram och laga den hade – inga namn – en mycket nära och mycket kär person kastat bort den under förevändningen att den “såg ut som ett gammalt trollspö som barnen lekt sönder”. Lite kul i vemodet faktiskt.

Är det möjligen någon ängel som har en latta som kan passa för en billig peng? Känns hårt att köpa en ny, vilket om jag fattat det rätt skulle kosta nära halva värdet på seglet.

kapten-k svarade 15 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kapten-k

Medlem
    3 maj, 2009 vid 17:56

“såg ut som ett gammalt trollspö som barnen lekt sönder”

AJAJAJ 🙂
    Jag hade blivit knäpp!

Har inte så stor betydelse vilken latta man har i botten, bara det är rätt längd. jag har några tublattor från gamla race segel i garaget, dock inga sådana skruvar till batcamen.

Kan kolla på klangs rs6 5.8 så kan jag kanske såga till en latta som passar.

• stefanlindmark

Medlem
    3 maj, 2009 vid 20:05

Skidsport ska ha generiska tublattor i olika längder. Ringde dit och kollade när jag bröt en latta. Sedan blev det att jag köpte reservlatta original från Wallén Sport istället för det blev inte så blodigt dyrt och jag behövde inte fila till formen änden.

• glader

Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:46

Tack för svaren och speciellt tack till Kapten för erbjudandet. Extremt vänligt! Det verkar dock som om jag får hjälp här i Göteborg imorgon.

• kapten-k

Medlem
    4 maj, 2009 vid 22:03

Bara Hojta om du vill att jag skall såga till en, så kan jag ta med den till klagshamnstävlingen eller skicka.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bottenlatta till RS6 5.8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.