Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bovallstrand måndag 20/7?

• Bovallstrand måndag 20/7?

Publicerad av jensutbult på 19 juli, 2009 vid 07:45

Någon mer som ska ut i närheten av Bovallstrand eller Fjällbacka på måndag? Jag såg några kitare i Bovallstrand i torsdags men då hade jag redan åkt skiten ur mig själv i Haby.

kirre81 svarade 15 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • ballerina

Medlem
    20 juli, 2009 vid 08:45

Var i Bovall kör man då!?

• toby

Medlem
    20 juli, 2009 vid 09:57
    Ballerina;560318 wrote:
    Var i Bovall kör man då!?

vid sw funkar bottnefjorden

• ballerina

Medlem
    20 juli, 2009 vid 12:06

okej! är det lerbotten?

• toby

Medlem
    20 juli, 2009 vid 15:07
    Ballerina;560362 wrote:
    okej! är det lerbotten?

jupp lera….lite blandat med sand dock

• kitemaster

Medlem
    20 juli, 2009 vid 18:08

Det är några ute och kör i Bottnefjorden nu, det är riktigt bra tryck och de kör 9or.

ABSTINENS!

• jensutbult

Medlem
    20 juli, 2009 vid 18:36

Vi åkte på Väddö precis norr om Fjällbacka idag. Stora fina gräsytor att launcha på men inte särskilt långgrunt så någon spot för nybörjare är det kanske inte. Sjukt bra tryck i 9:an på eftermiddagen!

• jensutbult

Medlem
    20 juli, 2009 vid 18:39

Jag kan rekommendera Haby-bukten på Ramsvik söder om Hunnebostrand också. Ingen sand och lite getto att komma i vattnet men stora platta hällar att launcha från. Ska tydligen bryta fint om det blåser på ordentligt från väst men när jag var där blåste det inte mer än runt 7. Finns ganska bra med plattvatten också.

• kirre81

Medlem
    20 juli, 2009 vid 20:03

Nån som planerar kita någon mer dag i veckan runt fjällbacka/bovallstrand? Är på semester i kungshamn denna veckan men har inge koll på några spots överhuvudtaget i området kring här. Vore ju gött om man kunde möta upp några andra kitesugna som har lite mer koll! Hade tänkt att leta upp nånstans att köra imorrn beroende på hur mycket vind det är, har bara en 13 med mig…

/Andreas

• ballerina

Medlem
    20 juli, 2009 vid 21:07

Hade gärna hängt på men jag är så jävla dålig. Måste bli bättre innan jag ger mig ut där tror jag 😉 men Erik jag visste inte att du hängde runt Bovall! Har du sommarstuga där?

• toby

Medlem
    20 juli, 2009 vid 21:26
    Kirre81;560431 wrote:
    Nån som planerar kita någon mer dag i veckan runt fjällbacka/bovallstrand? Är på semester i kungshamn denna veckan men har inge koll på några spots överhuvudtaget i området kring här. Vore ju gött om man kunde möta upp några andra kitesugna som har lite mer koll! Hade tänkt att leta upp nånstans att köra imorrn beroende på hur mycket vind det är, har bara en 13 med mig…

/Andreas

jag har hus i fjällbacka och har kitat från olika öar utanför- Jag är inte där de närmaste 2 veckorna men är där rätt ofta, hör gärna av dig om du är där 076¨106 63 91

• kirre81

Medlem
    21 juli, 2009 vid 09:16
    toby;560454 wrote:
    jag har hus i fjällbacka och har kitat från olika öar utanför- Jag är inte där de närmaste 2 veckorna men är där rätt ofta, hör gärna av dig om du är där 076¨106 63 91

Tackar, ska jag göra! sambons föräldrar bor i kungshamn så är här titt som tätt.
    070 819 85 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bovallstrand måndag 20/7?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.