Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow/SLE 3.0 m2 ?!

• Bow/SLE 3.0 m2 ?!

Publicerad av kiters_se på 5 oktober, 2008 vid 18:07

Testade min Flexifoil Atom 3.0 i morse innan jag gick ut med min Flexifoil Ion 6.

Kom iväg lite med 3.0, men den hade ett mycket märkligt beteende i luften. Sidorna vek in sig och sedan öppnade den upp. Man kan säga att den fungerade inte så bra.

Däremot har jag testat den i lägre vindar typ som träningsdrake vid 8-12 m/s och då är den grymt rolig.

Är det någon annan som har testat väldigt små drakar typ 3.0 inflatable?
    Tror personligen att C kites i de mindre storlekarna fungerar bättre, men där förlorar bra depower.

Ion 6 m2 fungerade däremot perfekt.

Peter

skotten svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • haze

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:12

Jag har testat min ett par gånger. Min beter sig exakt likadant. Fast den fungerar alldeles utmärkt även att den beter sig så.

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:15

Jag har en 4.5 som kan busa så där om man kör den snabbt genom vindfönstret i byiga vindar och har fuskat lite med pumpningen. Pumpa mera.

• thorn

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:16

Jag har kört en 3kvm Naish Cult och den betede sig precis som dom större storlekarna bara det att den var snabb så in i helvete. 😀

• kiters_se

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:22

@sourra 505410 wrote:

Jag har en 4.5 som kan busa så där om man kör den snabbt genom vindfönstret i byiga vindar och har fuskat lite med pumpningen. Pumpa mera.

Hård byig vind va det ju, och så körde jag den snabbt genom vindfönstret. Jag tror det kan stämma som du skriver att den måste vara hårt pumpad. Man kan ju fuska lite med större kites.

Men vindförhållandet i morse var allt annat än lätta 🙂

Tack!

Peter

• gurra_g

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:23

Ozone imp 3kvm som är Uber stabil men det är ju iof inte någon inflatable.

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:25

Impar kan också busa i liknande förhållanden. Jag snökitade med en sån liten bastard och den var minst sagt spastisk emellanåt.

• kiters_se

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:34

@Thörn 505411 wrote:

Jag har kört en 3kvm Naish Cult och den betede sig precis som dom större storlekarna bara det att den var snabb så in i helvete. 😀

I vilken vindstyrka?

Byarna i morse låg nog på ca 20 m/s
    När jag kör den run 10 m/s fungera den kanon.
    Jag tror det var pumpningen.

Peter

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:36

Jag och Thörn var ute en gång när det snittade 19-nånting och byade en bit över 20. Jag med 4.5, han med 3.

• haze

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:45

Och då var även jag ute. Och om du kör den snabbt precis som sourra säger och den inte är riktigt stenhård beter den sig så.

sourra: Det var nog närmare 24 m/s då enligt fyren iaf 😉

• milkman

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:55

De flesta tillverkare gör sina 3:meters kiter främst som träningskites.

Övriga måste ju ha svårt som fan att testa dom i tänkta stormar 🙂

• milkman

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:56

Just ja, och en IMP 3m håller du knappast i 20 m/s. Och om du gör det så undrar jag fan om den håller. Den är INTE gjord för sånna vindar.

• skotten

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 22:26

hahah none of the ozone kites are… lol 😛

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow/SLE 3.0 m2 ?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.