Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boxer 9 erfarenheter?
-
Boxer 9 erfarenheter?
Publicerad av anonym-anvandare på 15 juli, 2004 vid 16:37Vilken windrange har Boxer 9 jämfört med X3 10. Starter de ungefär samtidigt, typ vid 10 m/s? Hur mycket kan man hålla Boxer 9 i?
/Kristoffer
backe svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
klart som fan att drakarna startar då, frågan är ju om de kan ge tryck nog
-
… den starter nog för 10 m/s, men den är inte ”användbar” för 11-12 m/s.
/Kristoffer
-
Har du kört tidigare köp X3/X4 om du är nybörjare köp boxer likaså om du vill hoppa högt med lång hangtime köp X3/X4 vill du köra mer trick typ wakestyle ta boxern eller V4an.
I över 10 m/s så funkar det mesta bra drag helt enkelt! -
Jag har kört några år, men jag tycker X3 10 (jag har en sån nu) blir lite för jobbig i mycket vind. Min erfarenhet är att det oftast är vågor/chop och byig vind när det blåser mycket här i Sverige. X3:an kräver mycket uppmärksamhet i dessa förhållande o är därför svår för wave riding tycker jag. Så jag är sugen på att byta ut min X3 10:a.
Har du provat Boxer i mycket vind? Hur är den – wind range? Har hört mycket bra om Boxer i små storleker.
/Kristoffer
-
Nej tyvärr inte provat den själv tanken var ju att byta ut Naish Aero 2 mot två olika kites en lite billigare Boxer och en lite dyrare V4a, Boxern var väldigt populär ett tag på Hawaii även bland Avancerade kiteare.
-
En klart övervägande del på Kite Beach körde på Boxer. Blev faktiskt förvånad att se så många locals köra på den, men i byiga vindar är den som sagt helt utmärkt. Oslagbar.
-
Tja se där dom där på Hawaii borde ju ha koll på vad som funkar dom bor ju vid rätt hyffsade spots liksom!
-
The wind kept on increasing and finally after many collaspe’s the kite’s leading edge valve came undone
Don Montague om Boxern i för mycke vind
-
Hängde inte riktigt med i engelskan där jag som är så duktig på engelska
”came undone ” vilket menas med att den blev ogjord? Sprack upp eller?
-
Typ förtidig utlösning, snedtömning, eller mao ventilen öppnades.
Logga in för att svara.