Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boxer 9 erfarenheter?

• Boxer 9 erfarenheter?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 juli, 2004 vid 16:37

Vilken windrange har Boxer 9 jämfört med X3 10. Starter de ungefär samtidigt, typ vid 10 m/s? Hur mycket kan man hålla Boxer 9 i?

/Kristoffer

backe svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • melker

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:00

Du klör väl 10kvm under 10 m/s ????

• ubbis

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:04

klart som fan att drakarna startar då, frågan är ju om de kan ge tryck nog smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:09

… den starter nog för 10 m/s, men den är inte ”användbar” för 11-12 m/s.

/Kristoffer

• patrikol

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:14

Har du kört tidigare köp X3/X4 om du är nybörjare köp boxer likaså om du vill hoppa högt med lång hangtime köp X3/X4 vill du köra mer trick typ wakestyle ta boxern eller V4an.
    I över 10 m/s så funkar det mesta bra drag helt enkelt! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:27

Jag har kört några år, men jag tycker X3 10 (jag har en sån nu) blir lite för jobbig i mycket vind. Min erfarenhet är att det oftast är vågor/chop och byig vind när det blåser mycket här i Sverige. X3:an kräver mycket uppmärksamhet i dessa förhållande o är därför svår för wave riding tycker jag. Så jag är sugen på att byta ut min X3 10:a.

Har du provat Boxer i mycket vind? Hur är den – wind range? Har hört mycket bra om Boxer i små storleker.

/Kristoffer

• rambo_johnson

Medlem
    15 juli, 2004 vid 17:33

haha, va e det nu med boxer här

• funkyman

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:18

Boxern é kanon i byiga vindar.

• patrikol

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:29

Nej tyvärr inte provat den själv tanken var ju att byta ut Naish Aero 2 mot två olika kites en lite billigare Boxer och en lite dyrare V4a, Boxern var väldigt populär ett tag på Hawaii även bland Avancerade kiteare.

• funkyman

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:38

En klart övervägande del på Kite Beach körde på Boxer. Blev faktiskt förvånad att se så många locals köra på den, men i byiga vindar är den som sagt helt utmärkt. Oslagbar.

• patrikol

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:43

Tja se där dom där på Hawaii borde ju ha koll på vad som funkar dom bor ju vid rätt hyffsade spots liksom!

• funkyman

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:51

Ja, man kan ju tycka det.

• rambo_johnson

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:59

The wind kept on increasing and finally after many collaspe’s the kite’s leading edge valve came undone

Don Montague om Boxern i för mycke vind

• patrikol

Medlem
    15 juli, 2004 vid 20:24

Hängde inte riktigt med i engelskan där jag som är så duktig på engelska blush.gif ”came undone ” vilket menas med att den blev ogjord? Sprack upp eller? blush.gif

• funkyman

Medlem
    16 juli, 2004 vid 05:10

Fantastiskt…

• backe

Medlem
    16 juli, 2004 vid 05:33

Typ förtidig utlösning, snedtömning, eller mao ventilen öppnades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA