Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boxer SLE, heldag i Olofsbo 24 sept

• Boxer SLE, heldag i Olofsbo 24 sept

Publicerad av surfmc på 24 september, 2006 vid 19:48

Jag körde 12:an från tidig morgon till sena eftermiddagen igår (23:e, skrev 24:e i rubriken, vilket var fel.) och det känns helrätt! Har bara testat i bomläge 1:1 och det var väldigt enkelt att ändra från pulleysvarianten. Jag körde under fredagen i Björkäng med nya widebodybrädan från Naish och tillsammans krävde de inte mycket vind för att klara höjdtagning.

Boxer SLE har fått bra recensioner på http://www.kiteforum.com och jag tror detta kommer bli en drake att räkna med.

Kan inte rekomendera engångsgrillen som säljs på Gekås dock, den ställde till det när det var korvgrillning men med lite tålamod gick det tillslut att få lite käk!

Tog några kort med en liten kompaktkamera (=kass kvalite) när jag lånade ut kiten.

surfmc svarade 18 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • zilversurfarn

Medlem
    24 september, 2006 vid 20:10

Vore intressant att prova den om tillfälle ges!? Vad skiljer Boxern mot Shockwave?

Själv är jag grymt nyfiken på att prova nya Monkeykites Griffin. Även på den har man möjligheten att välja mellan 2:1 eller 1:1. Den har fått en del recensioner på bla kiteforum.com
    http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2332250&postdays=0&postorder=asc&highlight=monkeykites&start=0
    http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2330759&postdays=0&postorder=asc&highlight=monkeykites&start=0

Åker ner till Olofsbo efter jobbet imorgon om vindarna ser lovande ut!

• surfmc

Medlem
    24 september, 2006 vid 20:30

Tjena !

Bara att testa om du ser kiten när du är ute, jag kommer inte köra i morron, ska ut och lägga i hummertinor!

Skillnaden på Boxer SLE och Shockwaven, jag antar att du menar 2007 Shockwave. Shockwaven är vad jag förstått mer inriktad på vågridning och höga hopp medan Boxern är mer allsidig. Priset skiljer en del också, Shockwaven ligger en tusing över i pris.

Nedan är saxat från http://www.fahlensurf.se som säljer båda drakarna.

BOXER SLE
    Prestanda
    Den världsberömda Naish Boxer kiten tar nu steget in i Supported Leading Edge segmentet. Boxer SLE 2007 har utvecklats för att passa de flesta åkstilar såsom freeriding, hopp, freestyle, vågor och helt enkelt bara ha skoj.
    Den nya Boxer är riktad först och främst till all-terrain åkare och är mer än bara en användarvänlig kite. Den moderna formen, SLE konceptet och dess kontrollsystem släpper loss den här kitens potential inom alla åkstilar. Den passar både nybörjare som inte vill växa ur sin kite såväl som avancerade åkare och matchar de mest tekniskt avancerade kites på markanden. Medium Aspect profilen ger ofattbar stabilitet och förutsägbarhet som gör den extremt lätt att flyga och vattenstarta oavsett förhållande. De nya justebara bridle fästpunkterna ger ett lätt bomtryck och snabb respons som gör att kiten känns bekväm i både vågor, chop och byiga förhållanden.
    Med den nya all-terrain kompetensen, innovativa design och dess välutvecklade kontrollsystem kommer Boxer SLE att bli en klassiker.

Samma info om Shockwaven fast inte översatt:

Här är en annan snubbe som lagt ut en hel del info om Boxern:
    Erik Gibson

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boxer SLE, heldag i Olofsbo 24 sept

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.