Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BRA AFFÄRER

• walle

Medlem
    27 november, 2004 vid 07:52

Svar till:

Är jag helt ute och cyklar, Patrikol–men borde inte den absolut mest aktive moderatorn på detta forumet vara relativt märkes-objektiv… Åtminstone formellt sett!?

/Jonas

[/ QUOTE ]
    Han har ju alltid pratat eller tjatat wink.gif om det dära Naish(vad det nu är grin.gif) och det gjorde han låång innan han blev moderator…
    Han var ju länge känd som ”UDS” mannen .mm
    Jag tycker att han ska fortsätta annars är inte steffo just steffo längre!

• kiters_se

Medlem
    27 november, 2004 vid 08:17

Svar till:

Svar till:

Eh Eh Eh skit? wink.gif Hur många foils har du kört Luuddee mannen! grin.gif

[/ QUOTE ]

räcker det itne att lyssna på mig, foils är fan skit PERIOD, tom kitewing e bättre

[/ QUOTE ]

Hallå Hugo!

Kul att du ger Kitewing lite + du kände ju på den under tävlingen.

Alla kites kan ju vara skit om de inte passar till de behoven som en kitare har, alltså om man bara kränger på någon en kite för man tycker att det är den bästa kiten för sina egna behov så kan det bli fel.

Ha det bäst!

Peter

• dirk_diggler

Medlem
    27 november, 2004 vid 09:16

humm, han jämför med foil…

• zebulon

Medlem
    27 november, 2004 vid 13:32

Jag är helt på din linje, P–så länge du inte sågar andra är det helt OK! Och, precis som du nämnde är det ju synd att ta bort möjligheten att tala om när t.ex. nya produkter släpps (precis som jag gjorde med Wave’s brädorna tongue.gif).

Simma lugnt!

/J
    http://www.airborn.se

• rambo_johnson

Medlem
    27 november, 2004 vid 14:53

Svar till:

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

räcker det itne att lyssna på mig, foils är fan skit PERIOD, tom kitewing e bättre

[/ QUOTE ]

Hallå Hugo!

[/ QUOTE ]

kitewing är en ball pryl,synd man inte kan göra den större bara.

om nu foils var bättre än tub kitar hade väl all kört på dem right? även på snö? 90% av alal kiteskiers kör tub (i alal fall i norge)

• curry

Medlem
    27 november, 2004 vid 15:01

Han världsmästaren, Chasta eller va han heter kör väl ozone iofs?

• rambo_johnson

Medlem
    27 november, 2004 vid 16:01

Svar till:

[/ QUOTE ]

yeye men det får ha nju betalt för o göra, han hatar foil igentliegn, det vet ju alla

• anonym-anvandare

Medlem
    27 november, 2004 vid 16:12

Svar till:

Svar till:

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Hallå Hugo!

[/ QUOTE ]

kitewing är en ball pryl,synd man inte kan göra den större bara.

om nu foils var bättre än tub kitar hade väl all kört på dem right? även på snö? 90% av alal kiteskiers kör tub (i alal fall i norge)

[/ QUOTE ]

Kitewing har det försökt att göra större men inget bra resultat.

Här följer lite resultat från snowkiting VM.

CA 50/50
    1/ Fabio Ingrosso/CH (North)
    2/ Fabrice Tripier-Mondancin/F (Ozone) FOIL
    3/ Bjorn Kaupang/N (Naish)
    4/ Christopher Dons/N/F (Naish)
    5/ Johan Civel/F (Ozone) FOIL
    6/ Torstein Greni/N (Naish)
    7/ Matthew Taggart/GB (Ozone) FOIL
    8/ Alex Peterson/US (Wipika)
    SNOWBOARD
    1/ Guillaume Chastagnol/F (Ozone) FOIL
    2/ Sigve Botnen/N (Ozone) FOIL
    3/ Romain Fabretti/F (Air Evolution) FOIL
    4/ Patrick Koller/CH (Naish)
    5/ Matthieu Blanchard/F (Ocean Rodeo)
    6/ Remi Meum/N (Wipika)
    7/ Andre Natland/N (Cabrinha)
    8/ Mickaël Regnier/F (Air Evolution) FOIL

WOMEN
    1/ Agnès Fontenay/F (Air Evolution) FOIL
    2/ Kari-Anne Tragethon/N (Naish)
    3/ Estelle Lambelet/F (Ozone) FOIL
    4/ Titaua Ropiteau/F (Ozone) FOIL
    5/ Zoé Parmentier/F
    5/ Fabienne Kaufmann/CH (Advance)
    7/ Renée Hanks/US (Wipika)
    8/ Annette Hyttemoen/N (Naish)

JUNIORS
    1/ Sebastien Bubmann/D (Flysurfer) FOIL
    2/ Damien Pattou/F (Ozone) FOIL
    3/ Thomas Banks/GB (Ozone) FOIL
    4/ Thomas Cocquelet/F (Cabrinha)
    5/ Arne Georg Eide Dokken/N
    6/ Claudio Pittin/CH

4 av 3 världsmästare kör foil.

Men hallå jag tycker att det är grymt skönt med både foil och inflatable, jag ser inte varför man måste välja, de är ju bra på olika sätt!

Här kan ni se lite cool snowkiting:

http://www.semnozkitesurfing.com/data_htm_en/set_en.htm

kommer snart till Sverige!

Peter

• gogga

Medlem
    27 november, 2004 vid 16:26

Svar till:

4 av 3 världsmästare kör foil.

[/ QUOTE ]

4 av 3 är ändå ganska sjukt! Kanske ska börja köra foil… grin.gif

• kiters_se

Medlem
    27 november, 2004 vid 16:46

Oj jag va inte inloggad förut.

4 av 3 är grymt bra!!!
    Hmmmm det blev lite fel.. 3 av 4 ska det ju vara cool.gif

Peter

• cortex

Medlem
    27 november, 2004 vid 22:23

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

yeye men det får ha nju betalt för o göra, han hatar foil igentliegn, det vet ju alla

[/ QUOTE ]

Bwahahaha… å så säger dom att du inte har humor Hugge. grin.gif

Om nu foils var så kass som du påstår, varför är det då så många som använder dem på vintern? Varför är de då så överrepresenterade bland de vinnande kitesen vid tävlingar på snö?
    Nämen titta, det är ju precis samma resonemang som förs angående ”klart att LEI är bäst eftersom det är så många som kör på dem på sommaren”, fast tvärt om. Mycket märkligt.

Ditt fantastiska argument om att alla som kör foil *egentligen* drömmer om att köra en LEI (som är billigare att köpa, speciellt beggad. Finns ju hur många som helst till salu för nästan ingenting) låter ju väldigt troligt eller hur? Då skulle det ju rent teoretiskt kunna vara så att alla som kör LEI *egentligen* har en i det närmaste ohejdbar önskan att köra foil… *egentligen*. 😀

Vilka foilar har du testkört av den nya generationen Hugge (och ni andra som uttalar er hejvilt). Skriv gärna märke, typ, storlek och årsmodell. Skulle vara intressant att se vad ni baserar er stenhårda uppfattning på.

Själv tycker jag att det är kul att köra på både LEI och foil, dock går jag mer och mer över till foil eftersom det är mycket mer praktiskt på de spot’ar jag normalt kör på. Dessutom är de klockrena året runt (och jag sk**er i vad vissa säger, att stå i -15 C uppe på kalfjället i fetblåst och börja fjanta med en pump är inte min grej och troligtivs ingen annans heller efter de provat).

En annan sak som jag *definitivt* inte kan förstå är varför man måste välja ett ”läger”. Dvs man kör antingen LEI eller foil. Inte både och. Det är klart konstigt. I synnerhet när det är mycket vanligt att folk blandar sin LEI-quiver hejvilt med olika AR och tillverkare på sina kites. Det finns LEI’ar som är betydligt olikare varanda än vad vissa LEI och foilar är.

Många av mina kunder kör mixad quiver, dvs både LEI och foil, och trivs utmärkt med det. Jag kan omöjligt fatta varför det då ”nere i söder” ska vara så svårt att ens ta sig för att *testa* en modern foil innan man börjar haspla ur sig en massa åsikter som man inte ens har belägg för.
    Naturligtvis kommer det alltid att finnas vissa som testar moderna foilar och fördrar LEI’s ändå, ingen kite passar till alla åkare. Det är därför det finns en massa olika märken och typer av kites. Dock respekterar jag dessa individers åsikter eftersom de faktiskt *provat* en modern foil innan de uttalar sig.

Men visst, vi kanske skulle återuppväcka gamla östtyskland och köra runt i Wartburg’s och Trabis. Alla *vet* ju att de är de bästa bilarna eftersom alla körde dem. cool.gif

Vill dock påpeka att jag inte vill ”kasta sten i glashus” alltför mycket eftersom jag själv var inblandat i ett annat ”religiöst” troende och tyckade för ett par år sedan. (Varning! Nu blir det nördigt) Jag *hatade* Machintosh och allt vad den stod för. OS’et tyckte jag var skit och det var enbart PC & Unix som gällde. Med tanke på att jag jobbat/jobbar med datorer och nätverk sedan eldkvarn byggdes så är jag så här i efterhand lite skamsen över att jag trots mitt tekniska kunnande varit så inskränkt. Men visst, Mac OS var skit… iaf ur ett tekniskt perspektiv, inget snack om saken. Däremot kom sedan Mac OsX dundrandes, fast det var väldigt få i PC-världen som tog någon notis om det. Jag var definitivt en av dem som fortfarande var *säker* på att PC var ”rätt” för alla behov. Lite av en slump och mycket tur så blev jag ”påtvingad” en PowerBook när jag började på ett nytt jobb för ett par år sedan. På den maskinen låg OsX. Fanken vad jag våndades, trodde jag skulle gå i bitar (he he) över att använda skiten. Till min stora förvåning så började jag ganska snart komma väldigt bra överens med Mac’ens OsX. Faktiskt riktigt bra eftersom jag jobbar huvudsakligen med stora nät och det finns hur mycket matnyttig OpenSource som helst till OsX. Numera kör jag gladeligen OsX, jag skriver exemplevis denna text på min OsX-laptop. Därmot kör jag Win XP på tre av mina burkar där hemma och Suse (Linux) på en av dem.
    Så, förutom att jag nu har bevisat att jag är en gigantiskt datanörd, vill jag bara påpeka att det finns många liknande ”jag-måste-identifiera-mig-med-ett-läger”-tendenser runt omkring oss. Tar man sig bara i kragen och vågar utmana sina egna antaganden så kan bli väldigt förvånad… och rikligt belönad.

Nåja, då var dagens roman färdigskriven då. Ni kan stänga av violinmusiken nu… hör av er om ni vill köpa filmrättigheterna. wink.gif

Hugge, det blev du som fick stå lite i skottgluggen den här gången… Iofs har du målat upp en rätt ordentlig bullseye på dig själv med dina tidigare inlägg, men mitt inlägg är mera riktat till alla som har förutfattade meningar.
    Däremot får du guldstjärna i kanten för att du hatade Flysurfers kommande Speed lite mindre än övriga foil. grin.gif

Tråden skulle ju handla om ”BRA AFFÄRER” så jag får väl, liksom alla andra, hinka upp länken till min butik, KajTech. Så vitt jag vet är det inga kunder som vill bränna ner mitt hus än så länge. tongue.gif

/Kaj(Tech)

• curry

Medlem
    27 november, 2004 vid 22:38

fyfan va massa text.

• cortex

Medlem
    27 november, 2004 vid 22:59

jepp

• zebulon

Medlem
    27 november, 2004 vid 23:53

Svar till:

Ha ha, Hugge! Vänta bara till foil-KAJ har vaknat imorgon bitti… Då får du dina fiskar stek-heta! tongue.gif

[/ QUOTE ]

Vad var det jag sade igår, Hugolito… grin.gif

/Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    28 november, 2004 vid 04:45

Varför foil fungerar på vintern… Jo, men behöver inte hoppa uppåt, bara segla utför branter, bergssluttningar. Då kanske det vore allra bäst med en riktig glidskärm istället?! Typ Foil fast man dinglar lite bekvämare.

/Chrillo

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BRA AFFÄRER

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.