Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Bra bom?
-
Tjena kan bara hålla med om att MS formulabom är grym fick min för ett par veckor sedan. Vindsurfing .se säljer den och bättre är nog svår att hitta.
Jag kan varmt rekomendera den.
MickeÖ:smile: -
Vindsurfing.se tar hem på beställning… Funderar hårt på att beställa en…
Men kan varmt rekommendera Vindsurfing.sebommarna också. Riktigt prisvärda. -
Tvekar inte en sekund på att Mauisails bommarna är grymma och i princip det bästa som finns att få tag på. Men att betala den astronomiska summan 9000 kr för en bom är otänktbart för de flesta. Finns det någon rimlig förklaring till att de är såpass dyra…? Skulle i så fall va om man fick en riktigt fet garanti på bommen, typ 5 år. Känner folk som har haft av bom för 6 papp efter 1,5 år och inte fått ut ett smack på garantin.
-
Boards hade ju dessutom ett bom-test som i princip kom fram till att carbon-bommar var en trevlig lyx men att man inte märkte av någon ökad prestanda i riggen.
Men att det gav en sjysst känsla.Tricket är med andra ord att aldrig prova en…
Och att kolfiberbommar ger minskad prestanda har man ju tydligen visat.(se
min tidigare postning eller http://www.boardseekermag)Summa summarum för mig som är ganska kass, och lite snål, är väl att jag gärna litar på teorierna om att gamla aluminiumbommar är snabbast och istället skall lägga lite pengar på att inte pruta på begagnade segel. 😉
-
Njae… Du glömmer att folk som huserar i detta forum kör med fullcambrat, och normalt 1-2 kvadrat större än dom andra på vattnet. Då känns det lite fel att köra med aluminiumbom, för så länge du inte får slag på kolbommen så håller den mycket bättre. Men skaffa en monocouqe-konstruktion!
Logga in för att svara.