Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra bom i vågor?

• Bra bom i vågor?

Publicerad av nikke på 19 september, 2010 vid 08:26

Ja, nu har man inge bom efter att ha lyckats slå sönder min north bom för allt äcklig sand som sabbar den. Lika bra det så man får köpa en ny bättre bom. Om man vill ha en smal bom,tål spolningar och som inte låser sig så fort det kommer in 2 sandkorn i bommen, är det aeron som är det bästa tipset då? Visst är ren kolbom det bästa valet?

nikke svarade 14 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    19 september, 2010 vid 15:17

Köpte ny bom för någon månad sedan och hamnade till slut på en Al360 E3 ALU. Kol var tyvärr lite dyrt för mig…

Kolla på AL360 kolbommen, V-grip och tokstyv. Jag är nöjd med E3 Alu än så länge och den är tillräckligt styv för mig i alla fall. Ett alternativ till Aeron bommen.

Säljs av surfbutiken.

“Troligtvis den styvaste och mest gedigna bommen på marknaden. Känn på den och du kommer inte vilja ha en annan bom.
    En äkta monocoque karbonbom gjuten i ett stycke. 28 mm diameter vid greppet. Greppet är äggformat för ett skönare grepp med händerna.
    Gör som Jonas Ceballos, Björn Dunkerbeck, Anders Bringdal, Markus Emanuelsson och Marcus Richardson: Byt till AL360 bommar!”

5000 pix för en kolbom just nu.

• s66

Medlem
    19 september, 2010 vid 15:20

Har kolbommar till salu

Ring 0709 546676

Mvh Andreas

• nikke

Medlem
    20 september, 2010 vid 05:56
    S66;631943 wrote:
    Har kolbommar till salu

Ring 0709 546676

Mvh Andreas

Jag ringer dig!

• nikke

Medlem
    20 september, 2010 vid 06:20
    Tim.Eriksson;631942 wrote:
    Köpte ny bom för någon månad sedan och hamnade till slut på en Al360 E3 ALU. Kol var tyvärr lite dyrt för mig…

Kolla på AL360 kolbommen, V-grip och tokstyv. Jag är nöjd med E3 Alu än så länge och den är tillräckligt styv för mig i alla fall. Ett alternativ till Aeron bommen.

Säljs av surfbutiken.

“Troligtvis den styvaste och mest gedigna bommen på marknaden. Känn på den och du kommer inte vilja ha en annan bom.
    En äkta monocoque karbonbom gjuten i ett stycke. 28 mm diameter vid greppet. Greppet är äggformat för ett skönare grepp med händerna.
    Gör som Jonas Ceballos, Björn Dunkerbeck, Anders Bringdal, Markus Emanuelsson och Marcus Richardson: Byt till AL360 bommar!”

5000 pix för en kolbom just nu.

Tack för tipset men vill ha smalare grepp på bommen än de som surfbutiken säljer. Det är många surfare som går och viskar AERON så jag får nog testa den tror jag! :smirk:

• jaca

Medlem
    20 september, 2010 vid 06:36
  • hdtv

Medlem
    20 september, 2010 vid 06:54

Bra bom i vågor? igår, 10:26
    Ja, nu har man inge bom efter att ha lyckats slå sönder min north bom för allt äcklig sand som sabbar den. Lika bra det så man får köpa en ny bättre bom. Om man vill ha en smal bom,tål spolningar och som inte låser sig så fort det kommer in 2 sandkorn i bommen, är det aeron som är det bästa tipset då? Visst är ren kolbom det bästa valet?

Här har du ett alternativ till om du inte söker en kolbom.

http://www.activesport.se/product_info.php/tapered-mono-t8-p-66

• nikke

Medlem
    20 september, 2010 vid 18:12
    jaca;632023 wrote:

Haha…en till som viskar Aeron och dessutom försöker smygsälja sin bom! :smirk: Men den var dyr, tusen spänn till så får du en helt ny med garanti i butik!

• jaca

Medlem
    20 september, 2010 vid 20:12
    NIKKE;632127 wrote:
    Haha…en till som viskar Aeron och dessutom försöker smygsälja sin bom! :smirk: Men den var dyr, tusen spänn till så får du en helt ny med garanti i butik!

Dyr? Den är i princip ny och någon garanti lär du knappast behöva med den kvalitén som bommen har! Men har man så gott om det, så varför inte lägga 1100kr till då. Förvisso är 4300kr för en ny är billigt jämfört med andra märken som inte kommer i närheten av Aeron. Skojar lite bara. Du vet att den finns om du är intresserad 🙂

• nikke

Medlem
    20 september, 2010 vid 20:55
    jaca;632147 wrote:
    Dyr? Den är i princip ny och någon garanti lär du knappast behöva med den kvalitén som bommen har! Men har man så gott om det, så varför inte lägga 1100kr till då. Förvisso är 4300kr för en ny är billigt jämfört med andra märken som inte kommer i närheten av Aeron. Skojar lite bara. Du vet att den finns om du är intresserad 🙂

Tack för omtanken men jag hugger en ny hos ohana! Måste ju sponsra sveriges bästa surfingaffär också ju! :smirk:

• jaca

Medlem
    21 september, 2010 vid 07:47
    NIKKE;632157 wrote:
    Tack för omtanken men jag hugger en ny hos ohana! Måste ju sponsra sveriges bästa surfingaffär också ju! :smirk:

Du gör helt rätt att sponsra O’hana! Du kommer bli jättenöjd med bommen! Hade aldrig sålt om jag inte hade gått över till den mörka sidan :smirk:. Ha det gött NIKKE!

• nikke

Medlem
    21 september, 2010 vid 18:03
    jaca;632186 wrote:
    Du gör helt rätt att sponsra O’hana! Du kommer bli jättenöjd med bommen! Hade aldrig sålt om jag inte hade gått över till den mörka sidan :smirk:. Ha det gött NIKKE!

Låter bra att jag blir nöjd med bommen! 🙂 Gått över till den mörka sidan…hehe. Du får gärna berätta vilken den mörka sidan är! Ha det så gött du med!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra bom i vågor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.