Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra d(r)ag i Apel…

• lars_k

Medlem
    6 januari, 2005 vid 15:04

Mkt folk ute och på parkeringen…

• lars_k

Medlem
    6 januari, 2005 vid 15:05

En del bananer gick åt…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    6 januari, 2005 vid 15:07

fan va gött Lasan, klent sugen man blev!

igår packade/plockade jag ner mina surfprylar, så no more surf här för mej på en månad eller 3..ser ju ut som man nästan inte behövt resa med tanke på hur de nya året börjat, tok mycket vind länge nu.

• lars_k

Medlem
    6 januari, 2005 vid 15:32

Japp. Man undrar när det ska smälla till och bli 10 minus. Inte än på ett tag verkar det som…
    Idag var det riktigt somrigt. Mkt folk, bra vind och en strålande sol…
    Känns rätt OK att man skippade vinterns surfresa söderut. =)

• adde

Medlem
    6 januari, 2005 vid 17:24

Kom Basse ut och lekte?

/adde

• lars_k

Medlem
    6 januari, 2005 vid 18:03

Japp. Han testade dina segel. Force 4.7 och Boxer 5.4. Han var nog lite överriggad med Boxern, hehe.

• sinclair

Medlem
    6 januari, 2005 vid 20:59

det skall blåsa mer i morgon och vara ännu mildare! wink.gif

• c_c

Medlem
    6 januari, 2005 vid 23:05

Basse testade Force:

• c_c

Medlem
    6 januari, 2005 vid 23:15

Fick tillfälle att testa 2x-convertern som jag lånat av Ola H. Nedan en bild på Lars K in action:

• herodude

Medlem
    6 januari, 2005 vid 23:45

heeey fan i helgen ska jag ner till varberg åååå prognosen ser ju rååååå skön ut fan inte varit i doppet sen i november.. :S får helt enkelt hoppas man vaknar med en jäääääävla träningsverk i hela kroppen på sön då.. wink.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    6 januari, 2005 vid 23:56

fina bilder!

ser sjukt gött ut, mera bilder laugh.gif

• basse

Medlem
    7 januari, 2005 vid 07:13

Trevliga bilder C_C såg inte var du stod och fotade. Finns det flera någonstans??

Jäääligt go dag. Skulle haft lite mera pulver i underarmarna bara så man inte blev så sliten hela tiden. Inte kallt det minsta och riktigt bra riktning för Apelviken.

Boxer’n blev stort snabbt tykte jag. Hade väl inte dragit ner det tillräckligt heller tror jag. Det bör nog vara riktigt löst i toppen. (Fullt drag på 12 cm med dina grejjor där Adde). Helvete vilket bakhandsdrag det har och det sticker iväg direkt. Första rundan hade jag inte flyttat bak tamparna så långt. Var tvungen att ha tamparna ca 5 cm längre bak än jag har på Search 5.4 och ändå är det bara 4 cm länge bom. Fick tilld et sedan och då gick det mycket bättre. Testade frammåt på utvägen (för första gången) med Force och tänkte göra det med Boxer också men kom så jivla mycket högre än jag ville så jag bejla hela tiden. Otroligt bra fart i det seglet. Tycker det var lite tungt att hantera i vattnet med den stora toppen men det lär man sig väl.

Force tycker jag var mycket likt mina Search. Trycket ligger ungefär lika, linorna hamnade på ungefär samma plats som på mitt 4.7.

Grymma segel helt enkelt. Blir svårt att inte gå över till Naish nästa gång.

• kalabra

Medlem
    7 januari, 2005 vid 07:19

2x convertern och CC in action, varmt och skönt var det!
    Ser grymt bra ut, hur blev resten av bilderna?

• lars_k

Medlem
    7 januari, 2005 vid 07:46

Tack för den fina bilden C_C!! Jäkligt kul att ha. Tror jag skriver ut och hänger upp här på skärmväggen så dom andra kontorsslavarna blir impade…(?) =)

• c_c

Medlem
    7 januari, 2005 vid 09:02

Bilderna på er är tagna från udden i södra a-viken, senare stod jag en kort stund i norra delen men där var det rätt kraftigt motljus (vilket iofs en del gillar).

Senast måndag har jag lagt upp bilderna på min hemsida. Kvaliteten är lite skiftande eftersom brännvidden motsvarade 960mm och med bländare 8 var det inte helt lätt att hålla grejerna stadigt, så det förekommer en del rörelseoskärpa (+ viss oskärpa eftersom jag var tvungen att fokusera manuellt med Olas converter).

Basse visade att vågstorleken motsvarade ”gubbhögt”:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra d(r)ag i Apel…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.