Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Bra farter i dammen
-
Bra farter i dammen
Publicerad av swe-496 på 13 juni, 2010 vid 04:34Igår blåste det grymt mycket på Haga Park. Ulf S och Marcus R körde i ankdammen igår.
De hade 5,2 respektive 5,7 i seglestorlekar.
Farter mellan 40 och 43 knop sattes igår.Jag låter de riktiga farterna vara tills de själva har postat dem till Jester;)
carl-r svarade 14 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Kanontider, gött jobbat. Jag längtar som satan till min dammpremiär som måste komma snart 😉
-
Blev till slut 43,59 knop på 2 s.
Det var extrem platt vatten i ankdammen ……det plattaste jag seglat någon
gång. Dock mkt väst så det var nästan halvvind. Vi var tvungna att att göra
“Öhlundare” o falla av från revet …in i choppet för att få till bra maxfarter.Sjöstedt imponerade med maxfart på över 41 knop med ett missfoster till fena.
-
Jösses… Enda gången jag kört i dammen så var det just att falla av ut i choppet, så jag vet hur hårigt det kan vara! Otroligt starkt kört!
-
Man kanske skulle börja med Formula trots allt, då verkar man i alla fall vara på rätt ställe vid rätt tillfälle 😉
Inte ofta man ser dig med 5,7 Marcus, snyggt kört båda två -
Lyckades inte få till det själv då jag körde med rak fena, 26 cm, en topp på 36,22 var ändå ok med tanke på att jag inte tittat på Speed prylarna sen SM i höstas. Tar ett tag att vänja sig och att våga släppa loss. Körde 5.4 och kom inte en iväg i den bästa byn när de satte rekorden, försökte tre gången men kunde inte få ner brädan på vattnet den bara blåste bort när man skulle vattenstarta. Skulle tippa att det blåste 18-19 m/s.
Platt vid bojarna ca 5 cm vågor 5 m ut, när man föll ut i choppet var det inte kul längre, gott om sjögräs så med den raka fenan kom spinnouten nästan direkt. Nu får det nog bli en liten gräsfena.
Alltid kul att få vara med om ett halleluja moment för Ulf och Marcus, fast man själv inte lyckades. Rekordglädje smittar.
Bild på Marcus när han seglat klart och på dammen innan vi gav oss ut. Det var för lågt vatten tidigare på dagen men sen blev det perfekt.
-
Grattis, in på månadens topp 10, imponerande farter!!!
Marcus;616995 wrote:Blev till slut 43,59 knop på 2 s.
Det var extrem platt vatten i ankdammen ……det plattaste jag seglat någon
gång. Dock mkt väst så det var nästan halvvind. Vi var tvungna att att göra
“Öhlundare” o falla av från revet …in i choppet för att få till bra maxfarter.Sjöstedt imponerade med maxfart på över 41 knop med ett missfoster till fena.
-
Grattis!
Även om det verkar uppenbart måste jag ändå fråga… Ni föll alltså av norrut in mot mitten av dammen?
Är det helt på chansning eller? Jag var å knatade där för några veckor sen (dan efter Real deal speed) och blev förvånad över vilka uppgrundningar det var just där jag inbillar mig att ni dånade över i full fart… -
Yepp Norrut var det som gällde, det var grunt. Ankeldjupt när man klev av på vissa platser på slutet.
Logga in för att svara.