-
Bra nybörjarkite?
Jag har precis börjat kite:a och har prövat ett par olika kites. Jag lånade först en cabrinha switchblade från 2012 som jag tyckte mkt om och blev sugen på att börja på riktigt. Så jag köpte en rrd på 12kvm men när jag kom ut i vattnet så dog den helt flera gånger om, jag vet inte om det var en för ”svår” kite för mig eller om det var fel på den eller på mig. Jag sålde den iaf med en gång för det gick inte alls. Blev besviken då jag hade gjort snabba framsteg med cabrinhan.
Nu letar jag efter en begagnag cabrinha switchblade från 2011 eller senare, men jag undrar om det är den enda kiten som är bra för nybörjare eller hade jag bara otur att just rrd var mkt svår?
Vad skall man börja med? hur är det med cabrinha nomad eller andra kiter som ligger ute här på köp/sälj? Någon som har lite tips?
Hur skiljer sig cabrinha switchblade före 2011 och de efter 2011, har fått höra att jag bör ha en från 2011 eller senare, är skillnaden stor?
Jag har sele och bräda kvar men behöver en kite som är lite lättare att hålla i luften.
mycket tacksam för hjälp!
Logga in för att svara.