Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bra nybörjartips!!!!
-
Tycker det låter riktigt bra om det skulle sitta nån skyllt vi varje spot med lokala regler, sen skulle de ju va jättte bra om de kom någon tråd där ni som kan sporten skriver lite allmänna regler, tipps lr liknande!
Och som många säger så har man inte kolla på allt trots att man har gått en kurs, och det kan jag intyga till 100% 🙂
Men skulle man kunna läsa igenom Era tipps så slipper vi nybörjare kanske känna att vi är i vägen så mycket, och ni slipper ha oss i vägen! 😀
-
@gh0st 478218 wrote:
[QUOTE
Du, jag bor ju i Skåne, vad snackar du om? Jag har inte nått o göra med stockholm överhuvudtaget, fattar faktiskt inte alls vad du menar. Svarar du mig eller Kjello? varför citerar du mig om du svarar Kjello?
råkade väl citera fel inlägg då… svarade kjello… mest iaf…
-
Kjello
Gäst28 juni, 2008 vid 14:23Webbe;478398 wrote:råkade väl citera fel inlägg då… svarade kjello… mest iaf…Jag bor på jorden, men önskar jag bodde någon annan stans.
Något Virrigt. -
@Thorbjorn 478294 wrote:
Jag vet inte om någon har nämt detta i denna långa tråd tidigare.
Men vore det inte bra om det satt någon skyllt vi varje spot, så att alla som kommer dit där kan läsa vad de lokala reglerna. Samt att ha reglerna klistrade på detta forum.
Då hade nog den mesta irritationen varit borta 🙂
Klistra alla spottars regler på Steffo?
Vill vi verkligen bläddra igenom 30 trådar som är klistrade bara för att läsa översta tråden på Steffo?
Inte jag i allafall.
-
nu skulle de ju typ räcka med en tråd med alla spottar å inget annat skit.. ligger ju redan två trådar nu så de här skulle tvärtom minska antalet klistrade trådar.
-
Kjello
Gäst28 juni, 2008 vid 15:29precis vad som behövs, ingen tjatt-tråd den borde rensas/redigeras / komprimeras ofta,
men fortfarande va möjlig att skriva inlägg i för alla. Bara så inget tips går förlorat.Tänker på hemliga stockholms skärgård utan/med alla möjligheter, men ingen tid, bara secret spots.
Gäller att alla är med på att bitar av inläggen kopieras och redigeras (samvetet begränsar trådskaparen).
En ide’ för en ny sorts trådar, där trådens skapare, äger tråden, och rätt att göra vad den vill med den.
rätt att redigera ut bitar ur inläggen för att komplettera i huvudämnet, och sen radera ”allt” ovidkommande.
som, om jag skapade tråden, den utveckklas så som jag tänkte, upp till trådskaparen.
Kan bli kompact, rakt på sak, mycket info, kortfattad tråd med få inlägg.
Inlägg kommer och försvinner, upp till den som vill, att hänga med i utvecklingen.
Radikalt, men intressant. -
patrikol;478447 wrote:Klistra alla spottars regler på Steffo?
Vill vi verkligen bläddra igenom 30 trådar som är klistrade bara för att läsa översta tråden på Steffo?
Inte jag i allafall.
Utveckla mer http://spotguide.kicks-ass.net/
Så att man kan lägga in och läsa om del lokala reglerna där SAMT lägg in en banner på detta forum så alla slussat dit. Sen är det upp till alla och komma överans om relgerna. Svårare än så behöver det inte vara.
Sen får vi lösa med att det finnas någon som är local spot gude.
Ett tips bara
-
Böl-steffo, *suck*
ThorBjorn, Mårten T, HBGkitare (Markus), Neven!!! Skönt att ni väger upp för grinollarna med er assköna inställning!
-
MCDPLB;478140 wrote:någon som vet hur man förhåller sig till en tysk familj som fått motorstopp med gummibåten mitt bland alla kitesurfare? (75% erfarna, 20% noobs och 5% vet ej) viktigt att tillägga är att familjen i gummibåten är nybörjare på det här med vatten! Tacksam för alla tips 😉
jag förstår inte problemet. Är det inte bättre att göra något possetivt av situationen istället. Verkar var något alla borde tänka på.
Tyskar brukar ha high tec kameror hoppa över och gör nårra grymma trix, man kan ju modifiera om generalen lite, så dom blir nöja. -
@kvabbso 478779 wrote:
jag förstår inte problemet. Är det inte bättre att göra något possetivt av situationen istället. Verkar var något alla borde tänka på.
Tyskar brukar ha high tec kameror hoppa över och gör nårra grymma trix, man kan ju modifiera om generalen lite, så dom blir nöja.Bra idé, men se upp för att fastna i Parabolantennen!!! 😉
-
Fick precis detta från min flickvän som nyfiken klickat på tråden med ”bra nybörjartips”:
”Karin says:
jag tittar på steffo. kommer aldrig börja surfa. man får tydligen inte vara i vägen. otrevligt”ny är det en mindre nybörjare i vägen iaf.
snyggt jobbat -
@johnk 478845 wrote:
Fick precis detta från min flickvän som nyfiken klickat på tråden med ”bra nybörjartips”:
”Karin says:
jag tittar på steffo. kommer aldrig börja surfa. man får tydligen inte vara i vägen. otrevligt”ny är det en mindre nybörjare i vägen iaf.
snyggt jobbatBättre i Helsingborg och mycket trevligare stämning!
-
@Hbgkitare 478863 wrote:
Bättre i Helsingborg och mycket trevligare stämning!
Va härligt!
Trodde inte man kunde ha bättre stämmning än vad vi har haft i Habo dom senaste veckorna!
Surf sol och grillning samt en del skitsnack.
Bara att gratulera er som bor i Helsingborg att ni har ännu bättre stämmning än oss i Habo!
Logga in för att svara.