Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

• Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

Posted by al_fr_se on 14 juni, 2011 at 15:01

Finns det någon som kan rekommendera en bra verkstad i Göteborg som kan multivan t4 (förutom de dyra som Mechanum och VW).

goingbananas replied 13 years, 6 months ago 3 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • swe-496

Member
    14 juni, 2011 at 20:03

Vad har du för fel på den?

• al_fr_se

Member
    14 juni, 2011 at 21:58

Hej!

Det finns flera små och större fel.
    – Signalhorn fungerar inte
    – AC vibrerar konstigt när den är på (kylar bra men vibrerar och låter)
    – El fönster kan inte öppnas
    – En ventil måste byttas nånstans (enligt VAG Mechanum ??)

Det är en modell från 2001 (VR6).

Jag tänkte köra ner till Frankrike i sommar så jag behöver ett fungerande AC eller kunna öppna fönsterna ;-). Annars blir det rätt varmt i bilen 🙁

• goingbananas

Member
    16 juni, 2011 at 09:29

Hej,

Jag hade en 1993:a Multivan förut som jag lämnade in till Kyrkbytorgets bilverkstad. Kommer inte ihåg exakt vad verkstan hette, men han fixade en hel del på min utan några som helst problem. Rätt billig också. Hör med han!

Appropå VR6 motorn. Hade en sån i en MB Vito (V280), med lite rasslande kedja. För säkerhets skull rekommenderar jag dig att köpa oljetillsatsen Wynns, som finns på en del mekonomen, och tippa i, så vet du att motorn håller för långkörningar och får ordentlig smörjning. Fixade dessutom ventilslammer och den drog mindre 🙂

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bra och Billigt Multivan verkstad Göteborg

You must be logged in to create new discussions.