Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bra plattvattenspot inom europas gränser? i februari

• Bra plattvattenspot inom europas gränser? i februari

Publicerad av billing på 28 december, 2007 vid 07:27

Tja!

Har planerat att boka in en veckas surfresa i slutet av februari eftersom sportlovet ligger där. Finns det någon plats i europa med en säker plattvatten spot. Behöver inte vara helt platt, men jag är nybörjare så något bra förhållande att öva i.

Tack !

/Joakim

jesse svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • surfslusken

Medlem
    28 december, 2007 vid 13:10

Om du tycker Fuerte ligger inom de europa du tänker på så kan de va fint i Sotavento då. O Kanarieholmarna e väl nästan ett måste om du ska få lite värme i ”europa” i februari.

• msjufyra

Medlem
    28 december, 2007 vid 17:14

fuerte is the shit… sotavento om du vill ha platt…

• billing

Medlem
    30 december, 2007 vid 14:18

Blir nog sotavento ! men är det lätt att dra runt till dom olika surf centrerna om man har bil?

• wildsurf

Medlem
    2 januari, 2008 vid 22:21

Ett bra alt till Sotavento är Dahab i Egypten….finns billiga flygstolar till Sharm el Sheik. Mkt plattar vatten än Fuerteventura tycker jag….

• billing

Medlem
    9 januari, 2008 vid 18:58

Okej ! Har bokat idag men det finns ju rum för ändring 10 dar framåt. Men tror de blir Sotavento. Hoppas bara på vind ! är lite osäker ändå

• tim-eriksson

Medlem
    9 januari, 2008 vid 18:59

Egypten i mars?

En kompis frågar om jag vill hänga på, tänkt att surfa (vind) en del. Men är det någon vind då?

Annars blir det puder i st.anton 😀

• jesse

Medlem
    18 januari, 2008 vid 19:25

Jag var två veckor i Dahab -07 och vinden var så där… Första veckan nästan vindstilla med några 7,5-dagar och sen blev det 4 dagar med 4,2 och nedåt! Grymt bra plattvatten om man väl tagit sig ut bakom en sandrevel. Räkna med dålig mage.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?