Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bra resmål?
-
Bra resmål?
Publicerad av pjoter på 2 januari, 2008 vid 22:09Då kenya har skitit sig behöver jag hitta något annat ställe att åka till. Nån som har bra tips på ett ställe dit man kan åka med tjejen (alltså det finns lite annat än surfa å göra)? Tänkte åka om en vecka ungefär.
Varmt å gott ska de va och helst lite vågor. å inte massor med folk ivägen.Tips????
eddie svarade 17 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
åker till mexico nästa vecka med icke kiteande flickvän. kan återkomma när jag är hemma hur det var..
-
Lillsyrran klagar på för mkt vind å 2m vågor i Hua Hin för tillfället. Kanske det kan va nåt?
-
kapstaden verkar livsfarligt! vithajar må vara spännande att kolla på men naturfilmerna duger gott för mig där. Att se ut som en säl bland sälätare känns lika smart som att klä ut sig till morot på vegemässan.
Mexico däremot lockar endel. när åker ni och vart? har du bra koll på surf å så i mexico?
-
Jag kände en kille som bodde 4 månader i Mexico.
Det var fina månader, även om de blev hans sista.Man kallade det för Mexicansk Kremering… fast i själva verket hade han tagit så mycket droger att de torkade honom i tre veckor sedan gjorde de 1400 rejäla joints av hans kvarlevor.
En hel by ler vid hans minne.
Frid vare Håvard!
-
@pjoter 436504 wrote:
kapstaden verkar livsfarligt! vithajar må vara spännande att kolla på men naturfilmerna duger gott för mig där. Att se ut som en säl bland sälätare känns lika smart som att klä ut sig till morot på vegemässan.
Mexico däremot lockar endel. när åker ni och vart? har du bra koll på surf å så i mexico?
åker nästa vecka, playa del carmen, yucatanhalvön. Straxt söder ca 1 h tror jag ligger tolum vilket oxå skall vara bra utanför playa del carmen ligger en ö där det sägs finnas en hel del kitespots.
kolla:
http://www.kitebeaches.com/component/option,com_kitebeaches/task,country/country,Mexico/
http://www.cozumelkiteboarding.com/
http://www.extremecontrol.net/
finns några till..men som sagt om du inte tänkt att åka innan 20 jan så kan jag höra av mig när jag varit där nere.
-
Pjot,
Those sharks will not want to eat your skinny white ass. They are lookin for some meaty seals.
You´d be just as worried about wolves in Jämtland?
Sharks are our friends- they keep the tourists out of the water.
TW
-
Det blir mexico. 21jan-4feb i Tulum med kiting framför mayatempel om man har litta tur me vindriktningen. skulle ju va fasen om de blir upplopp å grejer där med.
Hoppas du får de gott där nere yeeah, skicka gärna nåt priv mess om de e nåt spec man bör göra eller tänka på.
-
yeeah och pjoter, skriv gärna lite om eran resa sen när ni är hemma!
ska dit med tjejen i februari men det blir nog cozumel! vill helst ha vågor och trots östsidan inte erbjuder så mycket vågor så är det cozumel som kan få lite swell…/fredde
-
Gott om haj nere i Mexico också. Surfade brevid en bamsestor tigerhaj som för ovanligheten skull simmat in på insidan av revet (jäkligt ovanligt enligt localsen) vid Cancun. Fast det är väl mest Bullsharks man ska se upp för skulle jag tro. 😀
BTW, surfa *inte* inne i lagunerna vid Cancun om du åker dit. Förutom att det finns en miljard Bullsharks där så är den även full av krokodiler. Inte så hälsosamt.
Att kitea nere i Tulum är nog en av de bästa kiteupplevelserna jag haft.
BTW pjoter, jag ska försöka få iväg Mayhem 9’an åt dig den här veckan.
/Kaj(Tech)
-
Precis blivit hemtvingad från kenya. Ett otroligt skönt land.
kitingen var kanon, i december och januari så blåser det jämna fina vindar.Jag var där från 26e december tills jag blev hemtvingad i lördags 5e januari.
Vindarna varierade något mellan 7-9 (oftast 9 m/s). 7m/s tidig morgon och sedan ökade den till 9 inför eftermiddagen för att sedan sjunka igen mot 7 sent på natten. Vindarna ökar tydligen (enligt lokalbefolkningen) ju längre fram i man kommer för att sedan försvinna i slutet av mars.
Dessutom var det på stranden där jag var bamburi beach ett rev kanske 400 meter ut i havet vilket gjorde att man på insidan av det revet hade lite halvplatt vatten. Vågorna på utsidan var väl inte optimala på något sätt men vägdes upp av 29 grader i vattnet och 31 i luften samt konstant sol.
Jag ska skärpa till mig och försöka få upp en och annan bild så småningom.
//Pär
-
fan Kaj, berätta inte om alla hajar nu. 🙂 vill inte träffa några tjurhajar eller någon annan haj utom valhaj, å dom är det fel säsong för tyvärr.
Får nog börja inse hur grymt sydsverige är att kita i. Finns inget farligt här förutom lite kyla å några fågelskådare.
Tjoppe, Låter riktigt gott! upp med bilder för tusan!
Fredde, kommer göra. finns ett vågställe nere vid tulum också men ingen aning om hur det är där. förhoppningsvis 2m rena fina vågor som bryter mot ofarliga sandrev utan hajar. (fast fullt av toplesstjejer som fotar min tuffa åkning).
-
@Tjoppe 437238 wrote:
Precis blivit hemtvingad från kenya. Ett otroligt skönt land.
kitingen var kanon, i december och januari så blåser det jämna fina vindar.Jag var där från 26e december tills jag blev hemtvingad i lördags 5e januari.
Vindarna varierade något mellan 7-9 (oftast 9 m/s). 7m/s tidig morgon och sedan ökade den till 9 inför eftermiddagen för att sedan sjunka igen mot 7 sent på natten. Vindarna ökar tydligen (enligt lokalbefolkningen) ju längre fram i man kommer för att sedan försvinna i slutet av mars.
Dessutom var det på stranden där jag var bamburi beach ett rev kanske 400 meter ut i havet vilket gjorde att man på insidan av det revet hade lite halvplatt vatten. Vågorna på utsidan var väl inte optimala på något sätt men vägdes upp av 29 grader i vattnet och 31 i luften samt konstant sol.
Jag ska skärpa till mig och försöka få upp en och annan bild så småningom.
//Pär
Jag tycker du kunde skärpa dig och berätta lite mer var du var. Kenya är en bra bit större än Sverige… Vilken är den närmaste staden?
Fred
Logga in för att svara.