Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bra Sideshore ställe med vinden från höger?
-
Bra Sideshore ställe med vinden från höger?
Publicerad av anonym-anvandare på 30 juli, 2002 vid 08:29Någon som har något tips?
Finnns det något bra ställe i Europa med mycket vind från höger och bra med vågor. Gärna dit det går charterresor.hakuna svarade 22 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Fuerte norra delen. Sedan tror jag att Guincho i Portugal har vind från höger (när man kör ut).
Lycka till.
-
Guincho suger… beachbreak.. URK!.. Jag anser mig vara duktig men det stället knäcker en.. Både plånbok och kropp! he he.. Däremot kan jag tipsa om ett “secret” spot i norra Portugal, Viana de Castelo. Där finns från plattvatten upp till 3m vågor på samma ställe!!! med sandrev!!! Mycket fina vågor som kan ridas länge, länge 🙂 Jag åkte till Portugal för att surfa i Guincho men tyckte det var kass.. Då fick jag höra om ett secret spot i norra Portugal. Stack dit och blev kvar i 4 månader.. MMmm.. det var kul.. Lite Haga Park fenomen också.. Sjöbris varje dag nästan med 5,2 eller mindre mest hela tiden. Ska lägga upp en del bilder snart… Hrmm Fick en idé.. Kolla mainthreaden “MSN Groups”
-
Hej! När på året är det bäst där? Har du bilder vill jag gärna se. Låter mycket intressant. Maila gärna till joacim.nermark@telium.se
-
Låter som ett kul ställe!
Kanske att Petter kan lägga in det bland sina spots på:
http://www.sevenius.com/windsurf/spots/utl_spots.htm/Niclas
PS. Regga dig, så kan man känna igen dig om du skriver mer! DS.
Logga in för att svara.