Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra surfupplägg nära särö?

• Bra surfupplägg nära särö?

Publicerad av anonym-anvandare på 28 september, 2005 vid 15:45

Hej! Kommer inom några månader flytta tillbaks till bästkusten, närmare bestämt till Budskär, efter att levat i stiltje i Stockholm några år.

Vill hitta ett bra upplägg (bra platser allmänt i närheten, samt helst där man även kan förvara prylarna..) vad gäller vindsurfning och tar tacksamt emot alla förslag på bra ställen i närheten. Det optimala vore ju även att ha en lösning där man kan slänga in prylarna i ngn lokal precis där man surfar – typ i ngn kanotklubbs lokal eller dylikt.

The Returner.. confused.gif

jogo svarade 19 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2005 vid 18:08

Tjena. Surfar själv ofta i särö, Basängbacken brukar vara bäst, finns ju en liten gräsplätt man kan rigga bra på annars. I bukärr är det ofta byigt, detta pga den förbannade bastholmen, Nån borde spränga bort den. Vad jag vet så har bukärr nån liten båtklubb. Kanske går att lägga prylarna där. Annars finns ju särö båtklubb vid blomstermåla. Men där tror jag det e svårt att få lägga prylarna. Jag brukar gå i ibland vid särö båtklupp, det e ganska bra där så länge man kommer utanför bastholmen.
    Annars så e kullavikshamn ett ställe som man kan få lite större vågor.. Kort att surfa på bara..

Rekomderar basängbacken.. Riktigt grymt när det blåser rätt.
    Själv bor jag numera i gbg men har prylarna hos mina föräldrar i särö. Maila eller ring mig gärna om du skall ut.. alltid kul när man e flera.. marcus@inet.se 0705-652710

Mvh
    Marcus

• jogo

Medlem
    29 september, 2005 vid 08:22

För att kunna surfa i göteborgsregionen är det nästan ett krav att ha bil, eller att du bor så nära så vattnet att du kan dra ner utrusningen på en kärra. Själv bor jag bara ”några meter” från vattnet i Kullavik, men lastar ändå bilen varje gång jag skall ut, både för att det rätt mycket utrustning som skall med samt att det oftast är vinden som styr vilket ställe som är bäst för dagen.

Om du skall flytta till Budskär så är som tidigare nämnts Bukärr närmast. Har jag ont om tid kör jag i Kullavik där det är helt okej speciellt om du drar ut en bit och kör på öppet hav. I sommar har det blivit långseglig både till Kungsö och Vrångö med formulan. Ett annat ställe som inte är så omtalat (och faktiskt riktigt bra) är Vallda Sandö, här kan du parkera nästan bredvid där du riggar och stället ligger rätt långt ut så vinden är inte alltför byig. Särö (Blomstermåla) funkar sådär… Fina parkerings och rigg möjligheter men stället är omringat av berg och öar så vinden har svårt att komma ner.

Personliga favoritspots är: Rågelund, Torkelstorp, Gottskär, Tjuvkil, Kullavik och Askims kallbadhus beroende på vindriktning. Alla dessa ställen kräver att du har bil.

/Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra surfupplägg nära särö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.