Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Bra tryck
-
Oregistrerad
Gäst17 juli, 2007 vid 07:52Jo det blev ju en “liten” miss i inställningen, har ställt om gps`en till 2 sek intervall, kanske blåser imorgon om har tur.
/Benke -
@tbsurf 397814 wrote:
Nej det blir för långt mellan punkterna i auto-läget, men en indikation om vilka farter det ändå rör sej om är det ju helt klart.
Fick mess om att Benke nu tokläser speedmanualen från pärm till pärm.går inte gpsen ner till 1 sec intervall i dom farterna?
syns det inget av topp piken i gpsar i autoläget?
men grymma tider , borde väl varit +40kn me en 10s på 38,2 för det är väl ingen lång sträcka att ligga o bränna på där? -
@Mården 397846 wrote:
Nej, i auto-läge sätter gps’en en punkt när du byter riktning. Inte efter hastighet eller tid.
Det kan bli väldigt många 100 meter mellan punkterna om man lyckas hålla rak kurs.Du sätter fingret exakt på problemet med dessa auto-filer, dom är hopplösa att analysera.
Men en indikation på att det gick fort är det iaf :tongue:
-
men det är svårkört som fan på väst som det var, är nog bara protobenke som fixar det där..
Nej!! Kan OMÖJLIGEN vara svårkört om någon kör 40+! Inte där det går som snabbast iaf.
Och att ingen annan skulle köra fort där är ju bara löjligt (sorry, TB). Ta tex Markus E, som är ende svensk som bevisligen kört över 40 i svenska vatten, och placerade sig 34:a (eller vad det nu var) på en världscup-tävling (med “fel” utrustning dessutom). Tror han skulle klara av det nog så väl. Vidare har vi Marcus, Stavnås, Daniel, Hr Larsson m fl.
Synd att GPSen inte var korrekt inställd, för fort verkar det definitivt ha gått.
-
@Jester 397866 wrote:
Nej!! Kan OMÖJLIGEN vara svårkört om någon kör 40+! Inte där det går som snabbast iaf.
Och att ingen annan skulle köra fort där är ju bara löjligt (sorry, TB). Ta tex Markus E, som är ende svensk som bevisligen kört över 40 i svenska vatten, och placerade sig 34:a (eller vad det nu var) på en världscup-tävling (med “fel” utrustning dessutom). Tror han skulle klara av det nog så väl. Vidare har vi Marcus, Stavnås, Daniel, Hr Larsson m fl.
Synd att GPSen inte var korrekt inställd, för fort verkar det definitivt ha gått.
Då har du inte träffat “Benke”:smirk:
-
körde han bakom tallargrundet som verkar va 200m långt ?
eller är det helt fel sida av nyköping -
Oregistrerad
Gäst17 juli, 2007 vid 14:50Vilket lyx med bild å allt.
Jorå det stämmer att det är tallargrundet. Längden varierar lite med vattenståndet, men 120-130 m kan nog stämma.
Stenarna ligger nästan precis i vattenytan nu när det är lite högvatten, vilket är lite bättre än vid lågvatten då vinden verkar bromsas lite över revet.
Så efter att man har gått över dom första vågorna som svänger runt revet så har man drygt 100 m med bra plattvatten (som man kan ligga ca 15 m ifrån revet) på vindriktningarna V-SV och runt OST.
Kan tilläggas att, tajma in en vindby bakom revet (dom 5-10 sek per repa som man paserar) brukar ta några försök.
Vindarna är väl som vanligt runt Stockholm, dvs det blåser ju inte allt för ofta/mycket. -
Det verkar inte vara några tokslörar trots de höga hastigheterna. Var det spikrak västlig eller med en dragning åt nordväst kanske?
Ja, den brädan ser ju… vass… ut, minst sagt. Såg inte ut att vara helt lätt att få fart på den… men när den väl börjar röra på sig så verkar det ju som om den uppfyller sitt syfte.
BRA JOBBAT BENKE !!! 😀
-
Oregistrerad
Gäst18 juli, 2007 vid 06:12125 grader kan nog stämma att jag hade vid snabbast 38,3 ,men sen faller jag av 5-10 grader till och accelerarar till troligen 41,6 .
Jag bromsar sedan upp efter revet ute i choppen och lovar upp för att höjda tillbaks, då får jag nästa punkt när jag svänger upp i vind i endast 20-25 knop.
Så nån stans 130-135 grader tror jag stämmer.
/Benke -
Grymmt snabbt seglat.
En fråga till Benke eller kanske någon annan som känner till Nyköping bättre än jag. Borde det inte vara ganska bra plattvatten inne på kanot stadion?
Ser bra ut på Google Earth iaf.
//Nicke -
Jorå, det blir helt platt bakom kanotstadion vid Nord-Nordost, vågbrytaren är ca 40 cm hög så vinden bromsas inte mycket.
/Benke -
Hmmm..
Man kanske kunde köpa en sån där vågbrytare och montera upp i lämplig riktning när det börjar blåsa hemma… Eller så får man åka till Nyköping när det blåser VSV..
JOhanC
-
va för en gång skull inne i stan innan tailskipprace kom dit
o fick då syn på dessa bryggor som nog skulle va till det,
sammanlagt var det nog 200m fin vågbrytare:)
Logga in för att svara.