Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vindsurfingprylar till tolvåring

• Bra vindsurfingprylar till tolvåring

Publicerad av hengo på 11 juli, 2008 vid 12:02

Efter en veckas vindsurfingläger på ribban har någon lyckats stoka min lillasyrra så hon vill börja vindsurfa.

Vad ska man köpa för grejor som inte är jättedyra men inte heller stenålders? Hon väger ungefär 35-40kg, seglet får inte vara föör stort för då får hon ej upp det!

andersbq svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • svenne

Medlem
    11 juli, 2008 vid 12:27

För ett par veckor sen var det en kille av mindre storlek som körde på Haga. Han var ute och brände runt med en bred freeride runt 120-130 liter och ett 3,2 segel om jag inte kommer ihåg fel. Fullplaning med hängselen ikrokad. Spelade ingen roll hur mycket eller lite det blåste, samma segel varje dag. 🙂

• glader

Medlem
    11 juli, 2008 vid 13:20

Såg samma sak i Kärradal, Varberg. Såg ut att funka kanonfint.

• nlc

Medlem
    11 juli, 2008 vid 14:00

Det här paketet kanske?

• hengo

Medlem
    11 juli, 2008 vid 15:00

tack för svaren!
    angående paketet.. e de inte lite väl stort segel?

• andersbq

Medlem
    11 juli, 2008 vid 17:55

Min dotter är snart 9 år, hon har en 120 liters barnbräda som är nästan identisk med min freestylebräda, hon väger drygt 30 och brädan är enormt flytig. Tlll denna ett segel på 2 kvm, men det har hon snart växt ifrån. Tror det blir bra med ett 3,3 nästa gång. Ett 4.0 låter inte så värst stort för en 11-åring.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vindsurfingprylar till tolvåring

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.