Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bräd val
-
Hej du
Jag har seglat de nya freestlebrädorna i mellanstorlek (korta, feta, tjocka : 250-255cm, ~60cm, ~100liter). Jag har seglat både i vågor och på platt.
Enligt mitt tycke fungerar de bättre för svenska förhållanden (som du beskriver att du seglar i) än en stor vågbräda (som jag annars tycker skulle vara alternativet).
Om jag jämför med en stor vågbräda med liknande volym så svänger de nya freestylarna väldigt bra, full tillräckligt för de långsamma vågor vi har i Sverige.
De planar upp snabbare.
De är snabbare.Vågbrädan tycker jag man skall välja om man seglar vågor.
Irie!
S..
-
Jag (80 kg) har själv en Starboard Carve 99.Om du inte får tak i en Carve; tänk ev. på en Kinetic niño.Jag har sätt den i aktion i Lomma och Junghusen (Skanör i Skåne) i ruskigt väder (15-20 m/s)och den seglar mycket bra och är kontrollerbar även i hård vind.
JJ. -
Är verkeligen carve 99 en riktigt schysst freestyle bräda eller ska jag välja en annan så som en twin tip kanske
-
Jag är själv en medelsmåttig surfare, men mycket nöjd med brädan. Testerna har varit goda; American Windsurfer rated the C99 the “Best Gybing Board ever”.
Starboard Carve 99 (258) Windsurf Jan 2000;
Overall: The 99 is a really fun little board to sail offering great control and fantastic manoeuvrability, but the real surprise is that incredibly top ens speed for a manoeuvre biased board. This combination makes it well suited to a wide variety of applications but it’s perfect for flat water or small wave conditions.Men som tidigare sagt; Fundera på en Kinetic Niño 57 eller 61 också.
Jag driver absolut ingen reklamverksamhet, jag vill endast ge ett gott råd,
mvh. JJ -
Hmm.. Är inte brädan ifråga tillverkad i helpast? Som alla andra brädor förutom typ woodvarianterna? Eller? Åssåvare säskrivningsattacken; Eller enligt dagens ondin i sverige;
sär skrivnings attacken. Bajs korv. Bräd val. fot stropp. trä ben. hor bock.
Mast höga vågor.Till slut så f å r v a r j e b o k s t a v s t å f ö r s i g i d e t a l l m ä
n n a s p r å k s a m m a n b r o t t e t.Spökdjur”Kverullant”iprovenceutanutrustningochdetbåsermistralpruttoxå.
Logga in för att svara.