• Publicerad av zeph på 17 juni, 2003 vid 08:29

Jag har precis testat min första kite (hydro 9 -02), måste
    säga att även om det inte är helt enkelt att styra den rackaren så är den mycket stabilare än vad jag trodde!

Nu är det dags att köpa en begagnad bräda. Kan någon hjälpa mig med följande?

Vad är fördelen/nackdelen med en Picklefork?
    Vad bör man tänka på när det gäller bindningar, etc? Finns det några som fungerar bättre/sämre än andra?
    Hur lång bör den vara? Funderar på ca 170cm men den är
    kanske för stor?
    Någon märke bör undvika?

(Jag har åkt mycket wakeboard så jag tror inte att jag
    kommer ha så svårt att lära mig kontrollera brädan, därför
    vill jag inte köpa någon nybörjarpryl som man växer ur
    efter ett par veckor…)

Tacksam för svar, ses på vattnet!

zeph svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2003 vid 09:14

Jag har en custum tilverkad bräda i kålfiber grymt skön syl vassa kanter väger ca 2 kg ca 146×38 cm med grymma padz liknar underground brädorna.
    den kan du få för 5000 pix liknande bräda får du betala ny ca 8-9000 för./ pontan 0701-109182

• kitelife

Medlem
    17 juni, 2003 vid 09:21

Finns nya fanatic raptor eller spider från 03 hos SS åf för runt 3000:- spänn…

(följ länken nedan (LA surf) så finns där åf lista)

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2003 vid 10:32

Rätt pris är 3.995 kr med fenor och pads
    mycket bra grejor.

• zeph

Medlem
    17 juni, 2003 vid 10:46

ok, men det var ju liksom inte riktigt det jag frågade efter…

• melker

Medlem
    17 juni, 2003 vid 11:03

Köp ingen lång bräda, speciellt inte då du är van vid wakeboard. jag började med en 150, men bytte snart till 136. Skulle rekomendera en bräda mellan 140 – 150.

För och nackdelar mellan märken känner jag inte till så mycket om, tror inte heller att det spelar så stor roll i början ändå. Köp nåt prisvärt !

• Anonym

Gäst
    17 juni, 2003 vid 11:24

Jag kör med en picklefork och det funkar klockrent.. Du kommer dock få byta ut fenorna för att få bra grepp i choppigt vatten. Försök undvika att köpa -02’orna, för dom har någon cepe-standard på sina fenor så man får borra nya hål för att kunna använda standard.. Jag fick borra smile.gif

Som bindningar har jag köpt vanliga dakine straps på surfers paradise samt som bottenplatta har jag tagit vanliga winsurf-grippa.. funkar perfekt. Tycker min bräda funkar skitbra

Sedan kan du även köpa en bit vattenslang, och bygg ett handtag av den över mitten av bräden så du kan lätt ta och på brädan när du skall starta och när du hoppar smile.gif

Lycka till

• zeph

Medlem
    18 juni, 2003 vid 07:09

ok, tack för hjälpen!

Hade inte tänkt på det där med att byta fenor innan… Alltid bra att veta vad man ska titta efter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA