Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bräda ?
-
Bräda ?
Publicerad av anonym-anvandare på 25 mars, 2005 vid 10:26Skulle behöva lite tips om vilka brädor och storlekar som är bra? Väger 87kg och kör med 10 & 14m2, har bara kört några vändor på vattnet, lite på snö men en hel del wakeboard innan.
larssa svarade 20 år, 1 månad sedan 15 Medlemmar · 30 Svar -
30 Svar
-
där finns många bra brädor.. skulle rekomenderta typ 125-130 cm. och typ 36-38 bred. tablas har jevlit schyssta brädor som du borde ta en titt på..
-
har hört att dom har rätt lång leveranstid? stämmer det?
varför kör man med så korta brädor i kite? är det för att det inte ska bli så choppigt.
-
Jag väger också lite mer än dom flesta ta inte för liten bräda annars kan jag bara hålla med Luuddee!
Jag representerar Naish och vi har en ny bräda på ingående den nya Thorn den verkar väldigt bra.
Brädor precis som med kites skall helst provas. Alla har vi lite olika förutsättningar lite beroende på när var och hur man skall kitea.
Men Tablas är ju en custom bräda som görs av en av sveriges absolut bästa kiteare precis efter dina förutsättningar så den är mycket svårslagen. -
nej inte speciellt sålönge chrille e hemma. ananrs finns där ett antal begagnade på marknaden som du kan få till ett mycket bra pris.
-
Tablas låter onekligen bra. nackdelen är väl bara att jag kört så lite att jag inte vet tillräckligt om vad jag vill ha för att göra en custom till mig. vet någon var man kan få tag på en beg. tablas hittar bara en 120cm och det känns lite litet eller?
vilken skulle in rekomendera för mig om jag kommer att köra mest på västkusten mellan göteborg och varberg
-
utan att göra reklam vilket de ju blir nu så e nog kaisers bräda precis lagom till dig skulle jag tro.
Tablasarna ska iaf va riktigt fina! hade man bara haft penningar så hade de blitt en sån direkt! bra support också om nåt strular.
ska du köpa en ny så kan chrille hjälpa dig med storlek å sånt. -
Jag får hålla med patrikol. 120 är för litet..
Ryktet går ju dessutom att de stora grabbarna har börjat beställa lite större brädor av chrille nu..
(han skrev det själv för någon vecka sedan om det är fler än jag som kommer ihåg det)Har själv en Tablas 130cm och är grymt nöjd med den!
-
Vad har ni som ligger i samma viktklass som jag 87kg för brädor.
Förstår att det är väldigt personligt men det hade varit bra att kunna jämföra lite.
-
Köp inte för liten bräda! Tursamt nog håller den trenden på att vända! Till din vikt och kajtar ca. 140-150cm och 38-41cm bred.
-
Min första bräda var en brunotti 125. hade inga större problem att åka på den, dock kanske lite kort.
Köper man för stort blir d juh bara klumpigt. -
Ska skaka loss lite pengar. mina konton står på minus
tänkte sno luddes bräda när han får en och åka på i sommar -
Svar till:
Skulle behöva lite tips om vilka brädor och storlekar som är bra? Väger 87kg och kör med 10 & 14m2, har bara kört några vändor på vattnet, lite på snö men en hel del wakeboard innan.
[/ QUOTE ]
Vill du ha det bästa så köp en Tablas, EH eller Krunk! alltså en vass custom!Men annars skulle jag satsat på en Crazyfly!
En riktigt bra bräda som finns i flera olika storlekar
128×38 borde passa dig fint!
jag tycker inte man ska ha brädor över 130-135, bättre att köra på kortare och bredare i stället!
kitesweden.se säljer dom och jag tror dom har den hemma nu!
Logga in för att svara.