• rambo_johnson

Medlem
    25 mars, 2005 vid 12:44

Svar till:

Skulle behöva lite tips om vilka brädor och storlekar som är bra? Väger 87kg och kör med 10 & 14m2, har bara kört några vändor på vattnet, lite på snö men en hel del wakeboard innan.

[/ QUOTE ]

varför inte köpa ny Tablas + EH05 i paket till ett bra pris?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2005 vid 12:58

är tyvärr bara ute efter bräda för tillfället. men är det ett grymt bra pris så….

• nilsson

Medlem
    25 mars, 2005 vid 12:59

oavsett vikt? Tror att hypen med små brädor, som börjar vända, gör att många står på stranden istället för vara på vattnet! Sen är det generellt svårt för lättare åkare (vet inte vad du väger Walle) att förstå problemen som uppstår med för liten bräda, och det är inte bara bräden som spelar roll utan även längd på bräda bla då en tyngre åkare trycker lättare ner fronten/fören, med sin tyngd,

• walle

Medlem
    25 mars, 2005 vid 13:04

Svar till:

oavsett vikt?

[/ QUOTE ]
    nej förlåt… wink.gif
    men om man väger mellan under 95kg så räcker det ju med ca 38×135…

rocker och bredd spelar ju in mycket, ju längre bräda du har desto osmidigare blir du tyvärr.

• nilsson

Medlem
    25 mars, 2005 vid 13:13

Ändrade innan jag såg ditt svar!ops förlåt!
    Men den ökade smidigheten står ej i propotion till den minskade planingsegenskapen tycker jag. Optimalt är att ha en lågvinds och en högvinds bräda.

• pepa

Medlem
    25 mars, 2005 vid 14:04

Va fan Ludde hur kan du svika 9 så?

• kalabra

Medlem
    25 mars, 2005 vid 14:13

Har en Icon 140 -04 som jag skall sälja.
    Väger 85kg och har haft mycket skoj med den.
    Den har relativt rak roockerkurva vilket gör att den har ett bra ”släpp” och kommer igång snabbt.
    Mejla mig på christian@fritidsfabriken.se så skickar jag dig bilder på den.

• patrikol

Medlem
    25 mars, 2005 vid 14:16

Tror att den kan bli perfekt till dig. En mycket bra bräda. Har en 130 själv men tror att 140 passar dig bättre jag skall själv byta till lite större bräda.

• luuddee

Medlem
    25 mars, 2005 vid 14:17

sviker aldrig men lite svårt att fåtag på för oss dödliga.. kan ju säga såhär ska majn ha en bräda och lyckas få tag på en 9-board kan man nog inte få bättre bräda.. väntar på en ny.. laugh.gif

• skanepaul

Medlem
    25 mars, 2005 vid 15:53

dem är bäst!

• backe

Medlem
    25 mars, 2005 vid 17:36

Det luriga är ju, och det kan man ju läsa mellan raderna på inläggen, att brädstorleken har mycket med smak och åkstil att göra.
    Jag väger som du ungefär (88kg) och har kört hela förra säsongen med min EH 125×33. Så att brädan är liten är inget större problem.
    Däremot funderar jag på att köpa en lite större wakebräda, men aldrig över 140 i så fall, och inte över 40 bred. Då snackar vi ju dasslock.

• patrikol

Medlem
    25 mars, 2005 vid 18:02

Blåser det bara ordentligt så spelar brädstorleken mindre roll det är när det blåser på gränsen till för lite som det är jobbigt med en liten bräda blåser det bra är det bara gött med en liten.

• nilsson

Medlem
    25 mars, 2005 vid 20:54

Svar till:

Det luriga är ju, och det kan man ju läsa mellan raderna på inläggen, att brädstorleken har mycket med smak och åkstil att göra.
    Jag väger som du ungefär (88kg) och har kört hela förra säsongen med min EH 125×33. Så att brädan är liten är inget större problem.
    Däremot funderar jag på att köpa en lite större wakebräda, men aldrig över 140 i så fall, och inte över 40 bred. Då snackar vi ju dasslock.

[/ QUOTE ]
    Men alla säger ju att jag är helt utan stil och smaklös?

• stebe

Medlem
    25 mars, 2005 vid 22:26

Ar det inte bræd-arean som spelar størst roll før planingsegenskaperna????

I så fall kan det vara vært att tænka på att två cm på bredden gør større skillnad æn 5cm på længden

• larssa

Medlem
    25 mars, 2005 vid 23:16

Hejsan!
    Jag kör med en Wave’s V-Flex 127 som jag är jättenöjd med, men så väger jag bara 70. Så för din del passar det nog bättre med 135 eller 140. En bräda jag varmt kan rekommendera.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

16 av 30 svar mars 2005
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA