• ola-h

Medlem
    20 juli, 2005 vid 07:34

Lite svår fråga att besvara om vi inte få reda på vad du tänker segla för förhållande, vad du väger, vilke segelstorlekar du skall köra, om du vill mest segla vågor eller om du vill köra freestyle aller och du bara vill blåsa omkring och gippa etc.

• herodude

Medlem
    20 juli, 2005 vid 08:03

vet inte men jag fick köra två dagar i sommar på en jp rww 83 liter, oj jävlarf satan i gatan vilken bräda, jag är helsåld, gillar den skarpt mycket mer och känns mer som en förfining än min jp freestylewave från 04….

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2005 vid 07:57

Gör som Josh Stone! Han är bäst!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2005 vid 19:16

Lukas! du skall ha jp 98l frrevave. Helt klart grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2005 vid 21:40

Ola. H just nu väger jag ca 108kg men till vår tänker jag väga mellan 78 – 87kg jag kan gippa små hoppa duck gippa speeda osc har ett mistral 150l, Jp super x 115l, och f2 sputnik 275 85l. Men jag vill ha en till vilken freestyle/ww eller en jp wave vad tycker du jag menar blåser det runt 11m/s då kan man köra på båda men vilken ska jag välja?????? confused.gif jag kommer att segla de flesta tiden i sthlm

tack

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2005 vid 22:03

Ola. H jag kommer köra mellan 6,5 – 4,9 jag vill ha kul cool.gif vad tycker du har du tips om ska testa loopa framåt?

Lukas

• ola-h

Medlem
    27 juli, 2005 vid 12:07

De två brädorna du skriver om är både åt freestylewavehållet Goyan är nog ett par klasser mer våginspirerad än JP FSW. För den typen av segling som du skriver om, mest Bump&Jump, så tror jag båda funkar lysande. Först om du siktar på att satsa på mer vågridning och kan offra lite freerideprestanda så kan brädor som JP RWW eller rent av RW (eller andra märkens motsvarigheter) bli aktuella.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2005 vid 12:18

Ola, kan man ringa dig eller ring mig på 0708352166 så kan vi prata om surf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.