• Publicerad av david80 på 13 maj, 2009 vid 20:04

Det är dags att ta klivet från snökiting och hyrda brädor på solsemester och börja köra med egen bräda även på vattnet. Jag är sedan tidigare wakeboardåkare och undrar vad ni tror om att börja kitesäsongen med wakeboarden. (Jag har straps till den) Det är en redig bräda på 141 cm och medelrocker. Tackar för tips.

david80 svarade 15 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • milkman

Medlem
    14 maj, 2009 vid 09:18

Det kommer bli mycket svårare och kräva mer vind än med en vanlig kitebräda. Men det går förståss.

• neven

Medlem
    14 maj, 2009 vid 14:21

En wakeboard med medelrocker är fortfarande mycket rocker för en kitebräda och det kommer att göra det svårt att höjda. Klart det går, men som Milky säger, så kommer det att kräva ordentligt med vind.

Hitta nån äldre kitebräda för en 2 papp skulle jag säga. För 3 kan du redan få en schysst beg.

• skotten

Medlem
    15 maj, 2009 vid 11:38

hehehehe milky : )

• david80

Medlem
    16 maj, 2009 vid 14:51

Tänkte nog att det kunde vara så. Tack för hjälpen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.