Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda 70-85cm bred för nybörjare? Tips?

• Bräda 70-85cm bred för nybörjare? Tips?

Publicerad av zehlertz på 26 april, 2003 vid 00:33

Nu har jag fått igång farsan som ska börja surfa igen.
    Han höll på för längesedan med en gammal wailer och sen några tappra försök på en gammal klepper 330.

Nu tänkte jag hitta en bräda åt honom nånstans mellan 70-85cm bred. Något liknande mistral vision.

Det finns säkert nån här inne som vet massor om såna här brädor?

Jag tänkte att brädan skulle funka ungefär så här:

Den ska vara lätt att dra rigg på,
    den ska ha centerbord som kan tas bort/fällas upp,
    givetvis ha stroppar *men d har ju alla nu*,
    sen ska den ju helst inte vara för fet, jag vill att han ska kunna få bra fartkänsla samtidigt som den ska vara förhållandevis lättsvängd,
    och gärna neråt 270-290Lång

Ganska många krav där men nån som har nåt tips?

*har föresten kollat på den där holländska sidan men inte hittat nåt*

surferboy svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • andreas_h

Medlem
    26 april, 2003 vid 08:57

Hej Zehlertz!
    Jag satt och tittade i nya katalogen från skidsport bromma och hittade där en Fanatic Viper som säkert skulle passa bra! laugh.gif Den har en bredd på 75cm, längd 280 cm och volym på 190 liter. Den kommer nog farsan tycka känns stabil och bra, samtidigt som den säkert kan ge en hel del sköna fartupplevelser! grin.gif

Lycka till!

/Andreas

• zehlertz

Medlem
    26 april, 2003 vid 19:11

tack för tipset…men det är lite för mkt pengar…

fanns det inte såna brädor för några år sedan…eller var dom över 3 meter då?…kanske tappar livligheten o farten alldeles då?

• surferboy

Medlem
    27 april, 2003 vid 17:36

Det finns väl inga brädor som har de måtten du önskar som samtidigt har centerboard. Fenan på dessa brädor ersätter behovet av ett centerboard.

Vill du ha en lämplig nybörjarbräda som samtidigt är rolig för en duktigare seglare skall du titta närmare på AHD Free Diamond 87 som vi på Active Sports säljer ut för 6999:- på [url=”http://www.activesports.nu.”]www.activesports.nu.[/url]

Mvh,
    Gustav

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda 70-85cm bred för nybörjare? Tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.