Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bräda för 6000 kr

• patrikol

Medlem
    26 september, 2005 vid 22:01

Tablas helt klart vet inte om det räcker med 6000:- men gör det de så ingen tvekan Tablas helt klart.
    Custom brädor är i en klass för sig själv!

• danielsan

Medlem
    28 september, 2005 vid 08:10

Testade en tablas igår 120*36 tror jag den var…
    Brädan jag körde mest på var RRD Martin Vari Model och måste säga att den var mycket skönare…

E d någon som kört RRD Pro Model 06?

• matthias

Medlem
    28 september, 2005 vid 10:26

det tar lång tid att åka in en så kort bräda som tablasen. förmodligen var det också därför du gillade martin bättre för den ska egentligen inte ha mycket att komma med mot en tablas i samma storlek. vilken var det 128 eller 132?

• danielsan

Medlem
    28 september, 2005 vid 10:28

128

kan bero på att stroppar och pads var mkt skönare på Vari…
    men killen som jag bytte bräda en stund med tyckte även att Varin var bättre…

• matthias

Medlem
    28 september, 2005 vid 10:49

hehe, alltså en bräda e ju inte bra för att där e sköna pads och stroppar på den. det förstärker ju helhetsbilden om de e goa men det som spelar roll e ju storlek, outline, rocker, flex och lite annat. Det är omöjligt att jämföra två brädor som skiljer 8cm. Det du måste jämföra är ju en tablas i samma storleksklass ca 127-130cm lång med motsvarande bredd för att få en rättvis bild.

• danielsan

Medlem
    28 september, 2005 vid 10:51

jo… självklart…
    men sitter man inte bra fast i brädan så försämras ju känslan…

• matthias

Medlem
    28 september, 2005 vid 11:37

men som sagt..

• globalrider

Medlem
    28 september, 2005 vid 14:14

Svar till:

Vad ska man köpa för bräda om man är beredd att lägga upp till 6000kr på den?
    Den ska vara helt ny…

[/ QUOTE ]

Jag tycker att det beror mycket på i vilket vattenförhållande som du mest åker i / vill åka i.
    För havsvågor / surfvågor är det en klar fördel med en rundad bräda som är mjuk i formen, t.ex RRD m flera.
    För mera plattvatten och relativt små vågor under 40cm så är det bättre med en mera fyrkantig snabb bräda…

Är vinden konstant där du åker? Då kan du förmodligen välja en lite mindre bräda. Är det byigt, välj en större / bredare bräda!

(Min senaste bräda är konkav i botten och det ger en otrolig fördel tycker jag.)

my 2 cents wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bräda för 6000 kr

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.