Senaste nytt Forums Vågsurfing Bräda för gröna

• Bräda för gröna

Publicerad av luddekludde på 28 november, 2011 vid 15:54

Yo, jag tänkte köpa en surfbräda. Är det steffo och typ surfsverige som man hittar begagnade knappt täta brädor med mycket dings och dylikt för små pengar? Är ganska så rookie så antar att jag behöver en större bräda mellan 6’6-7’0? Bor i malmö krokarna så meckigt att behöva ta sig upp långt i landet för en bräda. Tacksam för hjälp!

nick svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • luddekludde

Medlem
    28 november, 2011 vid 15:55

Finns det någon som har en skaplig bräda som passar mig här i södra Sverige??

• tobisa

Medlem
    28 november, 2011 vid 19:44

gå ner och prata med matt på redsnapper i malmö.
    Bra kille med bra priser och mycket kunskap

• wasted

Medlem
    28 november, 2011 vid 21:47

Tja, jag har en NSP 6’8 till salu i Halmstad. Skickar mina kontaktuppgifter i ett meddelande.
    // Niclas

• nick

Medlem
    29 november, 2011 vid 20:19

Mitt tips är att börja med en minimal. Du kommer lära dig surfa bra mycket snabbare då. Att fånga vågorna med en shortboard är riktigt svårt i början. Men en minimal så kommer du fånga massor av fler vågor och den är dessutom stadig så det är mycket lättare att stå upp på den. Du kommer att utvecklas bra mycket fortare på en minimal. Skaffa sen en shortboard när du har hyffsad koll på minimalen.
    Enda nackdelen är att en minimal är svårare att duckdiva, men det fixar du inte i början i alla fall. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bräda för gröna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.