Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bräda för snowkite

• Bräda för snowkite

Publicerad av jezaja på 6 november, 2006 vid 14:02

Skall försöka få tag i en billig bräda att köra sönder här någonstans på en golfbana här nere när snön faller.
    Hur lång och bred är lämpligt ungefär? 184cm och väger 73kg.

jezaja svarade 18 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johanneslarsson

Medlem
    6 november, 2006 vid 21:24

De spelar inte så jättestor roll, viktigare är form och styvhet. men köp inte för lång bara, mellan 150 och 165 är nog lagom till din längd.
    jag föredrar en lite styvare och rakare outline till kiting, så en pipebräda är att föredra framför en freeride.

men de låter ju som att du ändå ska köra sönder den,

• jezaja

Medlem
    7 november, 2006 vid 13:34
    johanneslarsson wrote:
    De spelar inte så jättestor roll, viktigare är form och styvhet. men köp inte för lång bara, mellan 150 och 165 är nog lagom till din längd.
    jag föredrar en lite styvare och rakare outline till kiting, så en pipebräda är att föredra framför en freeride.

Okay då bryr jag mig inte så mycket och försöker hitta nån planka som är okay, tänker ju inte åka utför med den ändå, åker iväg till snön alldeles för sällan och smidigare att hyra fräscha grejer än att släpa.

• henkeman70

Medlem
    7 november, 2006 vid 19:25

Jag har en mjuk 160 Nitrobräda med riktit bra Nitrobindningar. Fräscha prylar. Nyslipad och vallad hos SkiLodge i Göteborg. Foto kan fixas om du är intresserad. Blir ditt för 1900:-

Henrik// 0704672144

• ziik

Medlem
    7 november, 2006 vid 22:23

jag har en klenod liggandes… en gammal solidbräda…
    du kan få den levererad till Gbg för en 500ing på torsdag 😉

ha det gott
    //Joel

• dsl

Medlem
    10 november, 2006 vid 02:26
    jezaja wrote:
    johanneslarsson wrote:

Okay då bryr jag mig inte så mycket och försöker hitta nån planka som är okay, tänker ju inte åka utför med den ändå, åker iväg till snön alldeles för sällan och smidigare att hyra fräscha grejer än att släpa.

Ett tips, tänk på att brädan ska vara tillräckligt bred för dina fötter, skittrist och dra hälen eller tårna i snön, ännu viktigare när du kitar och står med duckstance..

• jezaja

Medlem
    10 november, 2006 vid 08:16
    henkeman70 wrote:
    Jag har en mjuk 160 Nitrobräda med riktit bra Nitrobindningar. Fräscha prylar. Nyslipad och vallad hos SkiLodge i Göteborg. Foto kan fixas om du är intresserad. Blir ditt för 1900:-

Henrik// 0704672144

Hur bred är den då? Är mjuk så hett vid snowkite då?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bräda för snowkite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.