Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brada i Sverige vs Australien

• Brada i Sverige vs Australien

Publicerad av dezzi på 19 mars, 2007 vid 02:40

Hejhej!

Har precis borjat med kitesurfing och kopt mig en 6 m Liquid Force Havoc kite. Men har annu ingen brada. Min instruktor kan salja mig en nastan oanvand brada for 450 dollar (typ 2600 kr). Kommer inte ihag market men tror den ska va ganska bra. Vad jag vet sa ar det dock billigare med brador i Sverige. Vad ar ett ungefarligt pris for en begagnad brada i Sverige? I och med att jag ar nyborjare behover jag inget avancerat eller dyrt.

Tacktack!

patrikol svarade 17 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • skanepaul

Medlem
    19 mars, 2007 vid 04:50

Lite liten kite för svenska förhållanden dock…

• dezzi

Medlem
    19 mars, 2007 vid 07:51

Det var visserligen en svensk instruktor som tyckte jag skulle ha en 6m. Jag vager typ 56 kg sa det skulle tydligen vara lagom. Jag hoppas det i a f for jag har precis kopt den :S

• bresky

Medlem
    19 mars, 2007 vid 08:10

en bra begagnad bräda kostar nog ungefär lika mycket i Sverige som den du tittat på. Men om du inte ska använda den nere i oz kan du ju nästan lika gärna vänta med att köpa tills du kommer till hem så slipper du betala dyrt för att få med den på flyget, men du missar du ju kitingen i oz.

• davids

Medlem
    20 mars, 2007 vid 01:16

Var i oz är du? Perth? Gick du kurs med Arild?

• yfo

Medlem
    20 mars, 2007 vid 13:17

6m2 känns ändå väldigt liten. Luktar lur på g

• brutolf

Medlem
    20 mars, 2007 vid 22:58

Jag är nybörjare så jag vet inte bäst men jag väger 54-55 kg och jag har kört med 16m och det är lite för stort när det blåser över 6m/s. Nu kör jag en 13m2 och det funkar fint. Så om du inte ska köra i storm eller åka skridskor med den så värkar den lite liten.
    Jag har inga erfarenheter av vågkiting men om du ska köra vågor och det blåser bra så har jag hört att det funkar bra med mindre kite.

Angående bräda så har jag tittat efter brädor ett tag nu och priset för begagnade här i sverige ligger på ca 2000 – 5000 kr. Men det beror också på vad för bräda du vill ha.

• skotten

Medlem
    20 mars, 2007 vid 23:16

yeah Dezzi, you would have probably been better off with a 10 or a 12 to be honest mate….

• patrikol

Medlem
    21 mars, 2007 vid 01:50

@Dezzi 370983 wrote:

Hejhej!

Har precis borjat med kitesurfing och kopt mig en 6 m Liquid Force Havoc kite. Men har annu ingen brada. Min instruktor kan salja mig en nastan oanvand brada for 450 dollar (typ 2600 kr). Kommer inte ihag market men tror den ska va ganska bra. Vad jag vet sa ar det dock billigare med brador i Sverige. Vad ar ett ungefarligt pris for en begagnad brada i Sverige? I och med att jag ar nyborjare behover jag inget avancerat eller dyrt.

Tacktack!

Alldeles för liten för en nybörjare inte schyst av någon instruktör att sälja en 6 kvm för att användas av en nybörjare i svenska förhållande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brada i Sverige vs Australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.