Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bräda med rocker…
-
Bräda med rocker…
Publicerad av gadget på 25 november, 2008 vid 19:47Jag behöver en ny bräda då min take-off-bräda inte ville vara vän med habo ljungs sandbotten och min andra take-off-bräda dagen efter slutade sina dagar blott 30 min gammal i en form som liknade en krokodil…
Delaminering kallas det visst.
Gillade verkligen Take-off för den hade just… mer rocker…
I princip alla jag tittat på är platta som fäen…Den jag körde på hade måtten 132 x 39…
Och snälla… Inga erbjudanden som ”köp min superfloop -08, använd bara 2 gånger, värsta grymma , funkar i alla förhållanden, skär som en kniv och poppar som en popcornmaskin”… 😀
kygen svarade 16 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Nu ville du ju inte ha denna motivering, men brädan passar ganska bra på din beskrivning.
Köp en Nobile 555 -08, använd bara 0 gånger, värsta grymma , funkar i alla förhållanden, skär som en kniv och poppar nästan som en popcornmaskin. :)4200kr
En bit ner här: http://www.kitekraft.se -
Fetaste pop-brädan jag kört var nog förra årets Cabrinha custom. Har inte prövat årets, dock.
Notera att den går dålig upwind, är kass i chop, inte är speciellt snabb samt att det ofta skvätter upp vatten i ansiktet. Men pop och rocker, det har den!
-
Du kan få köpa min Take-off billigt. Den är i fint skick och har bara några skrapmärken. En fena fattas.
-
bohm;518080 wrote:Du kan få köpa min Take-off billigt. Den är i fint skick och har bara några skrapmärken. En fena fattas.
Ring mig på 0707-364676… Pronto
-
dude, I am sure that there are some more take.off’s in LA. want me to find out?
-
Delaminering,, Det borde gå på garantin?
annars , ja, liquid force har ju det du letar efter men de vet du ju :)=
-
Hade rätt mkt rocker på min LF picklefork. Ingen mesig flex å annan skit. leta rätt på en sån, grym helt enkelt!
Enligt flera källor LF:s grymmaste bräda genom tiderna. -
hengo;518108 wrote:Delaminering,, Det borde gå på garantin?
annars , ja, liquid force har ju det du letar efter men de vet du ju :)=
Det gjorde det…
och skotten… ja det finns flera takeoff som alla saknar lim lite här och där…
den första sändningen han fick var det inga problem med… -
Neven;518057 wrote:Kolla på LF Concept eller Influence
Den verkar ok…
Hur är stancen på dessa?
Det var förresten också det som gör att jag inte köper en ny takeoff, stancen är lite för liten nu av någon anledning… -
I have a sweet balance board at home that you can try out, its a bit like the LF, but it has mikes stance, he won the boardercross in germany on it apparently… thats what people say….
-
@Gadget 518135 wrote:
Den verkar ok…
Hur är stancen på dessa?
Det var förresten också det som gör att jag inte köper en ny takeoff, stancen är lite för liten nu av någon anledning…bredast stance på marknaden, iaf på concepten. Antar att det är de samma på influence, bredaste är löjligt bred!
-
har en slingshot response med mkt rocker (2.55″ Continuous Rocker)
du får gärna testa den om du vill!
Logga in för att svara.