Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda? Nybörjare

• skye10

Medlem
    19 januari, 2005 vid 15:05

Svar till:

Men kom igen, ge mig tips på vilken bräda man skall satsa på, vilka märken är bra? Vilka ska man undvika? Vilka är det svårt att hitta reservdelar till om man kör sönder fenor mm?

[/ QUOTE ]

JA, precis! Det är rätt komiskt här på steffo. Fenomenalt! Sammanfattning av hur ”inläggsförloppet”, generaliserat, ser ut:

1. En fråga ställs.
    2. Ett svävande svar kommer relativt omgående
    3. Ett svar till kommer + en kommentar om föregående svar
    4. Ytterligare svar och rekommendation av prylar
    5. Kontring från annan återförsäljare
    6. Ett par tre återförsäljare gnetar med varandra
    7. Inhugg från utomstående
    8. Nytt ämne påbörjas
    9. Ursprungsfrågan har ännu inte blivit besvarad
    10. Tråden dör ut.

Det är faktiskt mycket verkstad och åsikter, men inte mycket i brallan.

Summa sumarum: För objektiva tester, sök på andra sajter. För underhållning och tjöt, häng på steffo.

Sök på google. Jag hittade en bra sajt där det verkar vara en crew (olika vikt, olika avancerade) som testar massa olika utrustning… http://www.flysurf.com/frontblocks/test_matos/PaperView_test_matos.asp?id_papers=1532&date_start=&date_stop=&ID_BB_LANGUAGES=2

• gogga

Medlem
    19 januari, 2005 vid 15:08

det är därför jag gillar steffo smile.gif
    Oftast så får man ju ett vettit svar innan det ballar ur iallafall smirk.gif alltid nått…

• patrikol

Medlem
    19 januari, 2005 vid 15:28

Faktum är att det är väldigt sällan någon återförsäljare är här inne och kommenterar någt men visst händer det. Undantaget Rambo då förstås han är ju alltid med och tjabbar. Men det är väl det som är charmen med ett forum tjabbandet. smile.gif

• zoolander

Medlem
    19 januari, 2005 vid 15:33

hahaha.. och skye 10 e inte ett dugg bättre han! eller hon!

• skye10

Medlem
    19 januari, 2005 vid 15:33

Svar till:

Faktum är att det är väldigt sällan någon återförsäljare är här inne och kommenterar någt men visst händer det. Undantaget Rambo då förstås han är ju alltid med och tjabbar. Men det är väl det som är charmen med ett forum tjabbandet. smile.gif

[/ QUOTE ]

WORD wink.gif

• walle

Medlem
    19 januari, 2005 vid 16:48

Svar till:

Men kom igen, ge mig tips på vilken bräda man skall satsa på, vilka märken är bra? Vilka ska man undvika? Vilka är det svårt att hitta reservdelar till om man kör sönder fenor mm?

[/ QUOTE ]

Jag vet att Crazyfly (2004)brädorna e sköna och billiga
    här e en ny för 2999:-
    http://www.kitesweden.se/images/CF118.jpg

det finns fler liknande brädor av andra märken till bra pris

• rambo_johnson

Medlem
    19 januari, 2005 vid 16:56

Svar till:

Den var ganska fet, men är det bara jag som har blivit lite rädd för brunotti när man hört att en del gått sönder?
    Kanske bara jag som har fått för mig det…

[/ QUOTE ]

4% knäckta brunottis förra året, men dom som knäckte var rätt högljudda personer, brunotti jevlarna i Holland är rät snåla får jag hålla med om.

• walle

Medlem
    19 januari, 2005 vid 16:57

Svar till:

nya brunottin med flex o grejer, nya material samam som chrilel använder i tablassen

[/ QUOTE ]
    Gött å se att dom har gått i från det där sketna ”Formica” laminatet smile.gif

Tror att dom kommer hålla bättre i år(svårt att bli sämre tongue.gif)

Dom gör ju sköna brädor annars!

Jag tänker ta bort laminatet på min ”LE Wood” och lägga på samma plast som dom har på årets modeller, gillar ju designen på brädan…

• walle

Medlem
    19 januari, 2005 vid 17:00

Svar till:

Svar till:

Den var ganska fet, men är det bara jag som har blivit lite rädd för brunotti när man hört att en del gått sönder?
    Kanske bara jag som har fått för mig det…

[/ QUOTE ]

4% knäckta brunottis förra året, men dom som knäckte var rätt högljudda personer, brunotti jevlarna i Holland är rät snåla får jag hålla med om.

[/ QUOTE ]

tycker du jag e högljudd? wink.gif

• boardtalk

Medlem
    19 januari, 2005 vid 17:43

Hej om du vill lära dig att kitesurfa snabbt, att t ex att ta höjd. Skulle denna bräda vara bra, 139 lång 40 bred.

pris kan diskuteras..

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1292&sort=1&cat=10&page=2

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda? Nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.