Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda o mast i en A4 cabriolet

• Bräda o mast i en A4 cabriolet

Publicerad av kalle57 på 6 januari, 2008 vid 08:20

Har köpt min drömbil samtidigt som jag fastnat för vindsurfing och vill köpa utrustning. Problemet är alltså att jag har en bil som saknar tak och även saknar nedfällbart baksäte. Eftersom brädorna idag är hyfsat korta så hoppas jag på att få in utrustningen i coupén.

Är det någon som har erfarenhet av att få in allting i coupén i en bil av mellanklasstorlek? Är det helt kört eller?

mvh

tim-eriksson svarade 17 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • stinger

Medlem
    6 januari, 2008 vid 10:26

Det är väl bara att cabba ner och slänga grejorna i passagerarsätet och köra 😉

• svenne

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:00

Hur ska du få in 240 cm bräda i en kupé – utan att fälla baksätet?
    Fel bil eller fel sport, det är bara att välja! 😀

• lars_k

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:09

Synd för dej, men det verkar som du tyvärr måste byta sport och köra kite-surfing istället… 😉

• sinker

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:36

Jag lyckades över förväntan med min drömbil, en RX8:a. Man får skruva isär så mycket man bara kan (av brädan, inte bilen) och skydda inredningen med något mjukt så att man slipper skav.

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=35028

P.S Nu har jag en Ford S-Max som rymmer bräda, 2 riggar, 5 segel + fru och 2 barntolsbarn innuti bilen. Dvs lyd föregående talares råd om att byta bil eller sport…

/sinker

• peterka

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:56

ner med passagerarstolen så långt det går och lasta. Du behöver ej byta varken sport eller bil.

funkar bra i en pontiac firebird 94, utan cab

• pure

Medlem
    6 januari, 2008 vid 13:26

Sen beror det ju på storleken på bräda oxå.. om du precis börjat vindsurfa så är det ju rekomenderat att köpa lite större brädor och då kan det ju bli knepigt.. Har du dragkrok kan du ju alltid skaffa en liten kärra 🙂 alternativt en andra bil (en schleten) som du kan ha som surfmobil så du slipper ha våta surfprylar innuti drömbilen.

• tim-eriksson

Medlem
    6 januari, 2008 vid 13:27

Borde väll gå.. ? Tryck ner grejorna så långt det går. Sen är det bara en fråga o hur många spännband du behöver för att fixera allt.

Testa!

• surfmanj

Medlem
    6 januari, 2008 vid 16:35

bara att silvertejpa fast sakerna på taket 🙂

• tim-eriksson

Medlem
    6 januari, 2008 vid 16:42
    SurfmanJ;437085 wrote:
    bara att silvertejpa fast sakerna på taket 🙂

:confused2: Finns inget tak…

• kalle57

Medlem
    6 januari, 2008 vid 16:43

Tackar för alla svar – det gick undan!

Har hyfsad koll på att vindsurfa även om jag inte äger egen utrustning ännu. 2 veckors surf på Mauritius under jul/nyår gör underverk med vattenstarter och annan finslipning. Mycket intensivt och jäkligt kul! Ska nog kunna fixa att surfa med en 2,5-meters bräda.

Efter att ha sett bilden på RX-8:an så är jag numera övertygad att det går att klämma in en bräda även i en A4:a. Som någon sa så är det ju bara att testa. Lite synd bara att om man åker 2 så måste den ena sitta i baksätet – men lite får man väl lida för att ha valt en opraktisk kärra.

Var köper man bäst begagnade prylar förresten? Annonser här eller?

Ha det skönt!

• tim-eriksson

Medlem
    6 januari, 2008 vid 16:59
    kalle57;437089 wrote:
    Tackar för alla svar – det gick undan!

Har hyfsad koll på att vindsurfa även om jag inte äger egen utrustning ännu. 2 veckors surf på Mauritius under jul/nyår gör underverk med vattenstarter och annan finslipning. Mycket intensivt och jäkligt kul! Ska nog kunna fixa att surfa med en 2,5-meters bräda.

Efter att ha sett bilden på RX-8:an så är jag numera övertygad att det går att klämma in en bräda även i en A4:a. Som någon sa så är det ju bara att testa. Lite synd bara att om man åker 2 så måste den ena sitta i baksätet – men lite får man väl lida för att ha valt en opraktisk kärra.

Var köper man bäst begagnade prylar förresten? Annonser här eller?

Ha det skönt!

Definitivt här… Bara att hålla korpgluggarna öppna!

• dane

Medlem
    6 januari, 2008 vid 18:32

Man kan inte få allt. I nya A3-caben har de ändå försökt lösa problemet egnom delbart säte. Men tyvärr ser det bara ut som man kan få in en riktigt smal speedbräda.
    http://www.audi.se/audi/se/se2/new_cars/a3/a3_cabriolet/equipment.html

• tim-eriksson

Medlem
    6 januari, 2008 vid 18:41

Men… den har ju ett minimalt baksäte.

Då tror jag det går galant, vicka ner framstolen så långt bak det går. Lägg sedan brädan på stolen bara och surra fast.

Kommer gå bra, tror dock det inte kommer bli sååå skoj att åka längre streckor då det kommer låta en hel del…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda o mast i en A4 cabriolet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.