Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bräda och segel?
-
Bräda och segel?
Publicerad av indianen på 30 mars, 2008 vid 15:19Tjenare!
Jag är relativt nybörjare inom vindsurfing, har gått flera kurser och kan grunderna i olika slag och gippar osv! Jag ska gå flera mer avancerade kurser i sommar och det börjar bli dags att köpa egen utrustning. Så min fråga till er blir vilken bräda som skulle kunna passa mig? Jag är något under 180cm väger ungefär 65kg om detta spelar roll. Jag hade tänkt mig att kunna göra lite “tricks” i slutändan, försöka hoppa på mindre vågor, lite allmänna tricks!
Vilken storlek på bräda och segel skulle vara bra för mig som vill lära mig lite allt möjligt inom vindsurfing och kunna ha samma bräda i flera år?
Tack på förhand! 🙂v-thun svarade 16 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
hey
jag är också lättviktare som du, jag kör på en freestylebräda 105 Liter. Funkar kanon!
-
Oregistrerad
Gäst30 mars, 2008 vid 15:54@Aronh 454956 wrote:
Vad har du kört på när du gått kurser?
Jag har kört på en Starboard Go, är ej säker på volymen dock. Kan någon vara snäll och skriva kort betäckning på de olika inriktningarna?
-
Starboard Go är ju ganska stora brädor så steget ner till en på 100 kan kanske vara lite stort. Men det beror ganska mycket på. Kolla in grejerna i gula rutan. Det kan kanske vara till hjälp.
-
Okej, tackar Aronh! Tror du att en bräda med runt 110 liter blir för litet för mig? Jag vill kunna använda samma bräda i flera år. Hur stort segel skulle vara bra för mig också?
-
Giuden börjar bli få några år på nacken nu men något kan man få ut av den kanske.