Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på takbox !

Taggad: 

• Bräda på takbox !

Publicerad av nyborjarsurfaren på 31 mars, 2010 vid 14:18

Någon som haft en lösning med brädan på takboxen.

Tänkte om man kunde fästa något som man kan spänna fast brädan ovan på takboxen.

Boxen är för bredd för att brädan ska få plats bredvid, kanske på högkant.
    Tänkte man kunde ha allt utom mast och bräda i boxen. den är bredd och låg
    93cm bredd och 33 hög samt 225 lång (fick boxen , så tänkte försöka använda den)

Tänkte man lägger brädan botten upp nosen framåt på boxen.

Men är lite orolig att boxens lock kommer att utsättas för mycket av vinddraget i brädan. Så att locket slits sönder i gångjärn infästningar m,m

bananen svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • svenne

Medlem
    31 mars, 2010 vid 14:43

Det är lugnt, jag körde 700 mil med fyra brädor på takboxen. Ja, och så en på sidan om också. Ska du bara köra en så kan du smacka upp den och lägga spännbanden så att de spänner korsvis med takräcket (in framför räcket på ena sidan, ut bakom på andra). Eller så spänner du i räcket på båda sidor om boxen. Du behöver inte idiotspänna prylarna, de stannar kvar ändå.
    Kör jag många brädor har jag dragit spännbanden genom dörrlisten och dragit fast i golvet på bilen istället. Det är inte takboxen som tar mest stryk utan infästningen mot taket.

• oaxen

Medlem
    31 mars, 2010 vid 15:19

Jag gjorde en variant med ett löstagbart tackräcke på boxen med plats för brädor både på sidorna och ovanpå. Funkade mycket bra.

• nyborjarsurfaren

Medlem
    31 mars, 2010 vid 16:48

Låter bra att det går att köra brädan på takboxen. Måste bara hittat ett takräcke till min Bil (passat sedan -96) . Så familjen har andra bilen hemma, eller om dem åker hem tidigare.

Någon som har ett takräcke till passat utan rails liggandes???.

Fick köpa takräcke till Våran Familje bil Toyota AvensisVerso .
    Men den är för tok hög, att ha brädan på takboxen.
    Måste ha pall för att nå upp.
    Men inför familje semester får väll man fixa en liten pall.
    Så brädan följer med också.

Så det blir att leta till Passaten, så man kan ut själv.

• ola-h

Medlem
    1 april, 2010 vid 06:02

Se till att boxen är stabil bara, gärna den varianten av glasfiber (gamla packline t ex). Jag har satt dit spännremsfästen på sidan av locket i min, å så drar jag några extraremmar runt också. Se bara till att brädorna ”passar” krökningen på boxen så ligger de stabilt.

• svenne

Medlem
    1 april, 2010 vid 07:24

Som av en händelse har jag en sådan till salu om någon är intresserad. Swedepack som sväljer sjukt mycket och är givetvis i glasfiber. 666 spänn. 🙂

• ola-h

Medlem
    3 april, 2010 vid 07:37

Hur bred?

• svenne

Medlem
    3 april, 2010 vid 09:00

Jättebred.
    Typ 80-90 nånting. Den sväljer fem segel, 4 master, två bommar och ett gäng våtdräkter utan större problem.

takbox.jpg

• oaxen

Medlem
    3 april, 2010 vid 09:35

Hmm, lite för mycket tailkick för mig. ; )

• svenne

Medlem
    3 april, 2010 vid 10:15
    Oåxen;604532 wrote:
    Hmm, lite för mycket tailkick för mig. ; )

Du vågsurfar för lite.

• oaxen

Medlem
    3 april, 2010 vid 11:15

Så sant, så sant!

• bananen

Medlem
    4 april, 2010 vid 09:38

Skaffa en smal box! Jag kör omkring med en 50 cm bred box med två master och tre segel och två brädor brevid. Funkar skitbra

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på takbox !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.