Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bräda till svag vind?
-
@Jester 485493 wrote:
Häpp! När det gäller Hypersonic så gäller det inte att tveka när det är dax att gå i stropparna, för brädan är lite seg upp på planing, men när du väl fått upp “kölen” ur vattnet gäller att snabbt komma i stropparna… annars tappar man kontrollen fort. Trots sin väldigt breda häck så behöver man inte stora fenor på brädan. Jag körde orginal 34cm till 7.5, faktiskt. Tills fenan gick av, vill säga… 🙂
Rolig bräda, men är trots allt en kompromiss. Men en bra sådan
Hehe !
Tveka…….Kontroll………Kom knappt i stropparna på gamla brädan och någon kontroll har det aldrig varit frågan om, men oj va fort den går när man kommer iväg.
Nu finns det dom som kan intyga att jag inte kom iväg så väldigt mycket, men ett ordentligt träningspass blev det iaf.:wink: -
har själv en JP Funster 145 l. Kanske för stor för din smak men själv är jag mer än nöjd. Hade tidigare en 115 l som jag försöktel lära mig på, och visst, det gick hyfsat men denna sommaren har jag utvecklats mycket mer. Brädan har CB om man vill, själv har jag det inte i, men kan vara bra att ha om man får för sig att kryssa ut i skärgården.
Logga in för att svara.