Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda upphittad i Halmstad!

• hermanjansson

Medlem
    18 september, 2006 vid 17:10

Endy, är det fortfarande ingen som hört av sig om brädan?

• endy

Medlem
    18 september, 2006 vid 17:18

Nej inte ett knyst, har lagt en tråd i DK oxå, hoppas att den hittar hem igen!

• dr-masse

Medlem
    18 september, 2006 vid 17:40

Det här är ju spännande! Varifrån kommer brädan? Danmark? Norge? Färöarna? Skottland? USA? Västindien? Borlänge?

Nä, nu får ni lägga ut bilder på den och så börjar spårandet… Ni får väl kolla in någon avgörande detalj på brädan som bara ägaren kan känna till och helt enkelt inte fota det…

Åh, om bara brädor kunde tala!

“Mannen som kunde tala med vindsurfingbrädor” låter ju som en filmtitel. Hmmm, känns bekant. Nåja, Robby Naish i huvudrollen i alla fall.

Spåra På!

• manno

Medlem
    18 september, 2006 vid 18:09

“Mannen som kunde tala om vindsurfingbrädor” duger för mig, och sånna finns det gott om

• bjornen

Medlem
    18 september, 2006 vid 18:18
    dr Masse wrote:
    Det här är ju spännande! Varifrån kommer brädan? Danmark? Norge? Färöarna? Skottland? USA? Västindien? Borlänge?

Nä, nu får ni lägga ut bilder på den och så börjar spårandet… Ni får väl kolla in någon avgörande detalj på brädan som bara ägaren kan känna till och helt enkelt inte fota det…

Åh, om bara brädor kunde tala!

“Mannen som kunde tala med vindsurfingbrädor” låter ju som en filmtitel. Hmmm, känns bekant. Nåja, Robby Naish i huvudrollen i alla fall.

Spåra På!

Ibland står det ju i tester på brädor tex “it feels alive” Det är inte så att den kan hitta hem själv ? Någon som frågat ?

• the_novice

Medlem
    18 september, 2006 vid 18:41

Det skulle ju kunna vara så (hemska tanke) att det faktiskt finns folk som vindsurfar utan att också hänga här på konfen… :shocked:

• imported_borje

Medlem
    18 september, 2006 vid 19:35

Hur löser man detta då? 200m ut i Big Bay, masthögt i brytet och en massa hungriga fiskar under en?

Jo. man blir hämtad av livräddarna, tack för det(även om det tog 15 minuter innan de såg mig).

• alexasu

Medlem
    18 september, 2006 vid 20:05
    The_Novice wrote:
    Det skulle ju kunna vara så (hemska tanke) att det faktiskt finns folk som vindsurfar utan att också hänga här på konfen… :shocked:
    krimtänk
  • donpedro

Medlem
    18 september, 2006 vid 20:09
    Borje wrote:
    Hur löser man detta då? 200m ut i Big Bay, masthögt i brytet och en massa hungriga fiskar under en?

Jo. man blir hämtad av livräddarna, tack för det(även om det tog 15 minuter innan de såg mig).

Shit bra jobbat, fetplatt landning eller vad hände?

• rasmus_w

Medlem
    18 september, 2006 vid 22:10
    Borje wrote:

Försök dumpa aktern och segla in på nosen är det råd jag har hört när det handlat om knäckta brädor. Jag hörde också tal om ett slalomrace på Pozo för många år sen när dunkens bräda plötsligt gick av. Han kickade genast runt brädan och fullföljde racet seglandes på nosen, inklusive fullplanande gippar… Inget snack om att han var kung i slalom på den tiden…

• rasmus_w

Medlem
    18 september, 2006 vid 22:15

Vad gäller det där med att rulla ihop seglet så är det råd jag hört om nödsituationer att alltid försöka hålla sitt kit intakt och aldrig plocka isär nåt man absolut måste plocka isär. Så fort bräda och rigg separeras ökar risken drastiskt att man tappar bägge och därför ska man undvika det till varje pris.

Sen minns jag att jag läste en artikel av Robby för många år sen där han beskrev olika varianter på nördiggningar han tagit sig iland med efter olika typer av mastbrott, sticka masttoppen i förlängaren och rigga, och allt möjligt. Han ansåg att alla surfare nån gång borde fundera lite över hur de skulle kunna nödrigga vid olika typer av haverier. Å andra sidan är han sjukt stark och har fullföljt slalomrace med knäckt bom genom att hålla i uthalsöljetten…

• imported_borje

Medlem
    19 september, 2006 vid 07:37

Körde på en vithaj 🙂

Nädå, en ganska fet plattlandning om man säger så.

• rooster

Medlem
    19 september, 2006 vid 08:59
    Rasmus_W wrote:
    Vad gäller det där med att rulla ihop seglet så är det råd jag
    Sen minns jag att jag läste en artikel av Robby för många år sen där han beskrev olika varianter på nördiggningar

Var det en freudiansk felskrivning? 😉

• oaxen

Medlem
    19 september, 2006 vid 09:45

Det borde ju finnas ett tillverkningsnummer på brädan. M h a detta borde en importör kunna spåra försäljningsland, eller kanske t o m försäljningsstället.

/ Patrik

• ola-h

Medlem
    19 september, 2006 vid 10:10
    Borje wrote:

Fäll en annan seglare och använd hans mast och segel till att spjälka din bräda med och segla sedan in som vanligt.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda upphittad i Halmstad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.