Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bräda upphittad i Halmstad!
-
Oåxen wrote:Det borde ju finnas ett tillverkningsnummer på brädan. M h a detta borde en importör kunna spåra försäljningsland, eller kanske t o m försäljningsstället.
/ Patrik
Japp har redan tänkt på det, får undersöka snart ifall ingen hör av sig.
-
Hur har det gått? Är det någon som har börjat sakna sin bräda? Saknas det även en surfare???
-
Har inte hört ett knyst….
Ringde även SP(importör av märket) men serienummret hjälper ingenting i återfinnandet…. -
Är den hel så kan jag ta den. Det är lugnt för mig alltså, en för laget liksom.
-
Ännu inget nytt?? Mina brädor har ett nummer på sig som är långt och dant. Går det inte att höra med tillverkaren??
MVH¨
JOhanC
-
Jag älskar solskenshistorier! Härligt att det finns ärliga människor, som dessutom lägger ner så mycket jobb på att finna ägaren. Hoppas att du fick hittelön!
-
Min mastfot gick av i söndags, ingen rolig upplevelse, sån tur var så var ja inte speciellt långt ut. Simmade till närmsta ö med riggen på släp, sen riggade ja ner o paddlade in med brädan till land, sen var det bara att åka hem o hämta båten o hämta riggen på ön. En något annorlunda dag till sjöss kan man säga. Men det är ju ingen rolig känsla om det skulle hända långt ut..
-
SWE 496 wrote:Vem var ägaren?
späningen stiger hur länge ska man få vänta? -
Att den lilla ståljointen som sitter i längaren går av har hänt mig flera gånger. Så fort som möjligt ska man knyta fast upphalstampen i bakre fotstroppen och sen simma tills man int orkar mer. Sen ska man köpa en riktig mastfot…
-
Hehe, ni kanske tror att jag bluffat 😉
Han heter Tomas H….någonting kan inte komma ihåg.
Riggen hade lossnat, så han försökte simma ifatt brädan men hann inte, när han kom tillbaka hade riggen sjunkit, så det blev 2 timmars simtur in.
Dock återfanns riggen dagen efter och ja brädan lite senare då!Happy ending!
-
Najs! Vad var det som hade hänt? Hoppas ägaren blev överraskad och glad!
-
Vad som hänt, se ovan 😎
Metall delen i us-cup mastfoten hade gått av på ena sidan, och då hade ju riggen lossnat ifrån brädan…
Logga in för att svara.