Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda UTAN flex?

• neven

Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:24

Hengo: Nä, det verkar inte synas på bilderna men på Design Feature-listan står det: ”Multi Channeled Bottom Shape” och jag tycker att jag har läst på andra ställen att det skall vara det. De kanske inte hade kanalerna färdiga när de tog korten…

• curry

Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:28

nej, den ser ju ut att vara rätt fattig på kanaler… Men ”Multi Channeled bottom shape” måste ju betyda något…

damn, gäller o vara snabb här alltså.

• highflyer

Medlem
    16 februari, 2009 vid 16:16

Best Ouija är ett alternativ till som är styv i mitten och med wakeinserts. Den är på min önskelista

• gadget

Medlem
    16 februari, 2009 vid 16:53

Får man inte ont i knäna då pepps?

• kirre

Medlem
    16 februari, 2009 vid 16:58

@Tomp89 530622 wrote:

faan jag hörde att naish demitri special inte var stum… den var DÖV

HAHAHAHAHHAHHAHHAHAHAHA
    ^^
    hehe säg till om ni inte pallar såna här skämt
    (uppfödd på sånt skit)

Har faan försökt snacka med min Onyx i ett år och den är defenitivt stum 😉

( Eller så ignorerar den mej bara ???? )

Kirre

• ankii

Medlem
    16 februari, 2009 vid 17:05

…. akta benen fotbollsspelarn

• yeeah

Medlem
    16 februari, 2009 vid 17:11

jimmy lewis brädorna är väl stenhårda? går att få costum tror jag.
    Har bara provat en men flex fanns inte ngnstans i den brädan..

grabbarna på kiteboardbuilder forumet brukar ta upp hans brädorn som exempel på sjukt styva men sköna brädor.

• pepa

Medlem
    16 februari, 2009 vid 17:23

Har funderat på om det är LF-grejerna som gäller och med svaren här verkar det ju så. Legendens Nine Boards var en jävla pjäs, men de tillverkas ju inte längre. Apropå Cabrinha Custom så http://www.youtube.com/watch?v=G7M3hfYO8-A hmmm njae. Man ser ju iofs inte hur det är med det negativa flexet men känns som det också finns.

• hengo

Medlem
    16 februari, 2009 vid 18:04

Jääävlar va flex.. WHY?

du borde testa LF grejorna eller köpa dig nån gammal custom. Concepten är verkligen hård i mitten (och större delen av brädan). Har kvar min 118×34 snorgröna tablas med babystance och inbyggda fenor. Garanterat stenhård men antar att den inte e så aktuell 🙂

• djevulen

Medlem
    16 februari, 2009 vid 18:17

pepä..om du har tid å vänta en månad eller nåt så kommer du att kunna beställa en riktig göteborgs custom som du kan få uberstiff,vi ska bara hitta en lämplig lokal med värme ,,kolla åxå med Daniel(dak),,vi väntar bara på materialet

• pepa

Medlem
    16 februari, 2009 vid 18:29

Kör i nuläget en Cabrinha Custom -08 och den är faktiskt rätt styv, mycket mer så än -09 ser ut att vara. Fan behåller nog den ett tag, den e ju skön kom jag på nu 🙂

• langens_kite

Medlem
    16 februari, 2009 vid 21:05

@Pepä 530692 wrote:

Kör i nuläget en Cabrinha Custom -08 och den är faktiskt rätt styv, mycket mer så än -09 ser ut att vara. Fan behåller nog den ett tag, den e ju skön kom jag på nu 🙂

Du är väl händig?
    Matta ner brädan på ovan sidan och sug fast ett tunt hårt skum med rätt form och kol å glas ovanpå.
    Låter korkat men tror det skulle funka om du annars trivs med brädan.

• skanepaul

Medlem
    16 februari, 2009 vid 21:56

@Pepä 530692 wrote:

Jag har Nine board till salu, dock LITE defekt och kanske lite kort 120*37.

🙂 🙂

• dalen

Medlem
    16 februari, 2009 vid 22:09

@Pepä 530593 wrote:

Nån som har nåt tips? Är sjukt trött på att alla brädor ska flexa så in i satan. Stumt ska det va! Speciellt mellan fötterna då.

Xelerator Kick! För den som vill ha en riktig freestyle planka.

• kasimir

Medlem
    17 februari, 2009 vid 07:11

Har för mig att min gamla Picklefork var rätt stiv. Har du ingen sån Pepä?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

16 av 30 svar februari 2009
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA