-
Bräda värd reparationsvärde?
Hallå alla surfzonare..
Var precis nere hos CLS och hade med min bräda som jag tänkte laga själv i den här tråden.
CLS Ulf sade att han kunde fixa brädan för 2.500:- och att den skulle bli klar om 2-3 veckor pga av väntetid och andra brädor som låg före i kön.
Grejen är att jag fortfarande har lite ont om cashitas och vill hålla nere alla kostnader, jag vill dock veta ifall ni tycker att det är värt att laga denna bräda? (JP, Freestyle 262 Josh Stone)
Ulf hävdade att det var en fin bräda om man bortser från skadorna och lacken som ligger spraymålad på den, och att han skulle få den i nästan nyskick.
Det ska tilläggas att jag aldrig provat surfa på den, och vet inte om jag behärskar den riktigt. Har dock provat en JP Freestyle 92-93 L en blåsig dag förra hösten med 4.7 och tyckte det var grymt skoj. Men det är ju inte varje dag det är sådan god vind och trevliga förhållanden.
Måste bara också säga att Ulf var en mycket trevlig man, som visade sej hela sin verkstad och även lite bilder från hans brädbyggen.Kom också gärna med tips i lagningstråden om hur ni tror bästa sättet att göra en permanent amatörlagning som håller måttet är!!
Vill självklart provsurfa brädan så fort som möjligt, helst i morgon, men det kan ju bli lite svårt, så jag kan ändå ta en vecka på mej att laga brädan om det är det som krävs.
Snälla surfare, hjälp mej! :santa:
/Charlie
(vill också säga att jag gav runt tusingen för brädan, vet ej säkert för jag köpte ett par segel på samma gång)
Logga in för att svara.