Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/Boots setup 2010 pics

• wakenils

Medlem
    30 juli, 2010 vid 22:08

om man har feta vadmuskler kanske men mindre storlekar är att föredra isf

varför vill man det?

• lima-ko

Medlem
    30 juli, 2010 vid 22:42

Så att man kan köra lite oldschool board offs med mera emellanåt då inte förhållandena är perfekta för boots.
    Jag har inte kajtat med boots alls tidigare men är sugen, blir det lite likt som att köra snowboard, måste vara najs för grabs och grejer?
    Vad är det för inserts på Steezen, enligt hemsidan kör de 20 cm!?

• wakenils

Medlem
    31 juli, 2010 vid 05:01

2009 8″
    2010 6″
    lagom bred stance

tror inte du får till några vidare boardoffs med straps på den, pga av bredden och att det inte finns inserts för handtag

boots gör att man kan hantera en bredare bräda och hålla kant bättre, sen vet man precis var man har brädan, body drag är ett minne blott men mega loops kan vara lite gnarly eftersom man inte får landa fel

• dak

Medlem
    31 juli, 2010 vid 07:34

LF DLX-Concept (142*43) med LF Synergy boots 🙂

• lima-ko

Medlem
    31 juli, 2010 vid 13:09

WakeNils: Mitt svar blev så långt så jag skickade dig ett PM istället ;).

dak: Visst körde du Aboards X-series innan, med samma LF boots? Aboards pads har ju måttet 14,7 cm, alltså inte 15,24 cm=6″, men bootsen passade ändå antar jag, utan modifieringar?
    Den ser jäkligt fet ut DLX, hur är den jämfört med X-series? Vad gjorde att du gick upp rätt rejält i längd från X-series?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/Boots setup 2010 pics

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.